تشخیص اشتباه پزشک و تاخیر در اعزام بیمار در نیکشهر منجر به آسیب دیدن کلیه و کبد یک کودک شد

به گزارش رسانک، روز شنبه ٩ تیر ماه ۱۴۰۳، یک کودک دوازده ساله بلوچ اهل کسرکند (قصرقند) پس از عقرب گزیدگی به بیمارستان محمد رسول الله نیکشهر منتقل و بدلیل تشخیص اشتباه پزشک و زمان طولانی بستری در آستانه آسیب جدی کلیه ها و کبد قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، این کودک حدود ده روز قبل پس از عقرب گزیدگی به بهداری کسرکند منتقل و سپس بدلیل نبود امکانات پزشکی و آمبولانس با خودروی شخصی به بیمارستان محمدرسول الله نیکشهر منتقل شده است ولی تشخیص اشتباه پزشک در تعیین دارو و نگه داشتن وی بدون انجام اقدامات لازم، کودک را در آستانه آسیب دیدگی جدی کلیه‌ها و کبد قرار داده است.

گفته می‌شود که با توجه به وخیم تر شدن روزانه حال این کودک و بی توجهی پزشک معالج، خانواده این کودک به زور وی را از بیمارستان نیکشهر ترخیص و ابتدا او را به زاهدان منتقل کرده‌اند و سپس با تشخیص دکتر در زاهدان بصورت اضطراری به شیراز اعزام شده است.

گفته می‌شود که پزشک معالج در شیراز اعلام کرده که تجویز داروی اشتباه و تاخیر در اعزام بیمار باعث شده تا بخش‌هایی از دستگاه گوارش این کودک بصورت خطرناکی دچار مشکل  شوند.

گفتنی است که بسیاری از پزشکان حاضر در بلوچستان از جمله کسانی هستند که برای انجام خدمت سربازی به بیمارستان و درمانگاه‌های بلوچستان اعزام می‌شوند و هیچگونه تجربه‌ای برای معالجه ندارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*