تیراندازی نیروهای نظامی به سمت یک خودرو در شلوغ ترین خیابان شهر سراوان

به گزارش رسانک، شب گذشته ١٠ تیر ماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی در خیابان عدالت که یکی از شلوغ ترین خیابان‌های شهر سراوان می‌باشد در پر رفت و آمدترین ساعات اقدام به تیراندازی به سمت یک خودروی تویوتا (دوهزار) کردند.

گفته می‌شود که راننده خودرو به دلیل متوجه نشدن ایست ماموران به مسیر خودش ادامه داده و علیرغم اینکه هیچگونه کالای قاچاقی نداشته و خالی بوده از ترس توقیف خودرو و زورگویی نیروهای نظامی از محل دور شده است.

این اقدام فراقانونی نیروهای نظامی حوالی ساعت ٨ شب رخ داده و در حالی انجام شده که بیمارستان رازی، بسیاری از داروخانه ها و مطب پزشکان و مغازه‌ها در این خیابان مستقر شده‌اند و احتمال اصابت گلوله به شهروندان بسیار بالا است.

گفتنی است که سالانه بسیاری از شهروندان بلوچ در نقاط مختلف بلوچستان بدلیل تیراندازی های بدون ضابطه نیروهای نظامی و امنیتی جان خود را از دست می‌دهند و شکایت نزدیکان قربانیان نیز در میان بی تفاوتی مقامات قضایی به نتیجه نمی‌رسد و نیروهای خاطی هرگز محاکمه نمی‌شوند.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

(عکس از آرشیو)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*