کمبود نیرو و امکانات پزشکی در بلوچستان

رسانک/ دکتر ملک فاضلی عضو مجمع نمایندگان استان بلوچستان و سیستان با اشاره به محدودیت های حاکم بر این استان گفت: تخت بیماران کرونایی باید تجهیزات لازم را داشته باشد و ما کمبود تخت بیمارستانی داریم. به علاوه کمبود دستگاه اکسیژن ساز به شدت احساس می شود.

افزون بر این ما به نیروی انسانی توانمند شامل پزشک، متخصص و فوق تخصص و کادر درمان نیاز داریم.

ملک فاضلی ضمن بیان اینکه زیرساخت های لازم برای استان بلوچستان و سیستان فراهم نیست، افزود: دو سه روز پیش ما در شهر شستون دچار بحران کمبود دستگاه اکسیژن ساز بودیم؛ همین موضوع مشکلاتی را تحمیل کرده بود آن هم در شرایطی که بلوچستان در وضعیت قرمز به سر می برد.

وی همچنین گفت: نبود پزشک در مناطق روستایی و مرزی و نداشتن جاده‌های مناسب برای رفت و آمد؛ دو دلیل عمده مردم شهرستان شستون برای رفتن به پاکستان جهت درمان است.

ملک فاضلی با اشاره به اینکه نامناسب‌ترین جاده‌ها در سطح ایران متعلق به استان بلوچستان و سیستان بوده که سالانه جان بسیاری از مردم را می‌گیرد، افزود: وقتی یک روستایی در نقطه صفر مرزی زمان و امکانات خود را در نظر می‌گیرد که کمتر از ۲ الی ۳ ساعت می‌تواند به یکی از شهرهای پاکستان برود ترجیح می‌دهد بجای آنکه از جاده‌های ناامن و پرخطر بیمار خود را برای درمان به شستون برساند، به اولین مرکز درمانی در یکی از شهرهای مرزی شرق بلوچستان میرود.

وی با بیان اینکه مناطق مرزی فاقد تجهیزات و امکانات درمانی مناسب هستند، ادامه داد: وقتی پزشک محلی برای بیمار دارو تجویز می‌کند بیمار مجبور است فاصله ۲۵۰ کیلومتری از نقطه صفر مرزی را به مرکز شهرستان برای تهیه دارو طی کند در صورتی که رفتن به ان سوی مرز برای او راحت‌تر است. کاری نکنیم روستاییان مجبور به مهاجرت شوند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*