کشته شدن یک شهروند بلوچ توسط هنگ مرزی شستون (سراوان)

به گزارش رسانک به نقل از کمپین فعالین بلوچ، در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۰، یک شهروند بلوچ که دارای مشکل اعصاب و روان و رای باز در زندان سراوان بوده، توسط هنگ مرزی سراوان کشته شده است.

هویت این شهروند بلوچ “ادهم آسکانی” فرزند عبدالرحیم اهل روستای پتکان بخش آشار شهرستان مهرستان (مئگس) عنوان شده است.

گفته می شود ادهم سال ۱۳۹۴ به اتهام پوشیدن لباس متعلق به نیروهای سپاه بازداشت و به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. ادهم در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ با قرار وثیقه ۳۵۰ میلیونی زندانی رای باز می شود.

براساس این گزارش، این زندانی بلوچ در زندان سراوان دچار مشکل اعصاب و روان می شود و توسط مسئولین زندان به مرخصی فرستاده می شود که توسط هنگ مرزی سراوان کشته شده است.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت: «یکی از کارکنان سردخانه سراوان در تماس با خانواده این زندانی، خبر از کشته شدن او توسط هنگ مرزی داده است.»

این منبع در ادامه گفت: «پس از مراجعه بستگان این خانواده به هنگ مرزی سراوان، مسئولین نظامی گفتند که به اتهام همدستی با گروه های مسلح مخالف نظام کشته شده است. خانواده این زندانی گفته اند که ادهم در زندان بوده و دسترسی به تلفن همراه نداشته است.»

این منبع افزود: «ماموران هنگ مرزی در یک روایت دیگر گفتند که علت تیراندازی به سمت او به دلیل ورود به منطقه نظامی عنوان شده است. همچنین ماموران هنگ مرزی بستگان ادهم را در صورت پیگیری تهدید به بازداشت و پرونده سازی کرده اند.»

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*