کشته شدن یک جوان بلوچ توسط عوامل وزارت اطلاعات در شهرستان گِه/ دستگیری دستکم ده نفر

اختصاصی رسانک/ حوالی عصر روز چهارشنبه ۱۱ تیر ماه ۹۹ یک جوان بلوچ به نام ساسان بلوچزهی بیست ساله اهل زیرُّک آباد توسط عوامل وزارت اطلاعات در شهرستان گِه با ضرب چاقو کشته شد.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در این باره به رسانک گفت: “ساسان که روابط اجتماعی بسیار بالایی داشته، چندی پیش پیشنهاد همکاری با نیروهای وزارت اطلاعات را رد کرده است.”

وی افزود: “حوالی ساعت چهار عصر، زمانی که ساسان متوجه تحت تعقیب قرار گرفتن خود از سوی دو نفر لباس شخصی و مسلح بوده؛ شده است به سمت محله گالینک فرار کرده است. “

این منبع ادامه داد: “پس از واژگون شدن موتورسیکلت ساسان در پل آهنی گالینک، سیصد متر بعد ایستگاه پلیس، وی از مسیر رودخانه بسمت محله گالینک اقدام به فرار کرده که، یکی از تعقیب کنندگان او را در حوالی ۲۰ متری منازل محله مذکور با چاقو زده و از محل متواری شده اند. “

چند روز قبل از عید فطر اقوام ساسان با چند نفر از روستای همجوار درگیری لفظی داشته اند. گمان می رود همین مسئله باعث سوءاستفاده نیروهای امنیتی و ایجاد درگیری بین افراد این دو روستا شده است.

در همین رابطه یک منبع دیگر خبر از دستگیری شبانه دستکم ده نفر از شهروندان مرکز شهر گه و دو روستای خیرآباد و گریب آباد توسط وزارت اطلاعات داد.

هویت کامل بازداشت شدگان تاکنون محرز نگشته است.

این منبع میگوید: “بازداشت این افراد پس از قتل ساسان بیشتر از هرچیزی تلاش برای سوق دادن ذهنیت مردم به سمت “درگیری طایفه ای” میباشد.

لازم به ذکر است که تلاش های ضیاءالحق هاشمزهی فرماندار شهرستان گِه به همراه عباس داوودی، معاون سیاسی_اجتماعی وی نیز پس از دیدار با برخی معتمدین این منطقه، جهت مبرا کردن وزارت اطلاعات، آغاز شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*