کشته شدن چهار شهروند بلوچ در پی تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران در شهرستان مئگس (مهرستان)

به گزارش رسانک، روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰ ، بدنبال تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران به سمت یک خودرو پژو ۴۰۵ در شهرستان مئگس چهار شهروند بلوچ کشته شدند.

هویت دو نفر از کشته شدگان “علی حملی” و “مسلم حملی” هر دو فرزند لال محمد اهل شهرستان سرباز (کلات) محرز گشته و هویت دو نفر دیگر که اهل شهرستان پهره و از دوستان علی و مسلم بوده اند، “کاظم” و “اعظم” میباشد. 

گفته می شود این شهروندان در مسیر روستای “کاشکایی” از توابع شهرستان مئگس در حرکت بوده اند که توسط نیروهای سپاه پاسداران، بدون هشدار و ایست قبلی مورد هدف آتش این نیروها قرار گرفته اند.

گفتنی است که سپاه پاسداران رژیم جمهوری اسلامی ایران در همان روز در خبری غیرواقعی اعلام کرد که گروهی تروریستی و قاتلین “عادل آسکانی” را کشته است.

عادل آسکانی اهل روستای پشامگ از توابع شهرستان راسک، یک روز قبل توسط سارقین مسلح در مقابل تعویض پلاک شهرستان پهره کشته شد و واکنش های بسیاری از نبود امنیت از سوی مردم را در پی داشت. 

در همین راستا سپاه پاسداران با ترور این شهروندان بیگناه علاوه بر اینکه قصد اعلامِ وجود امنیت را داشته، با برنامه ریزی در تلاش برای ایجاد اختلاف بین دو طایفه آسکانی و حملی میباشد که با درایت و تدبیر بستگان عادل، این نقشه خنثی شده است. 

لازم به ذکر است که با وجود گذشت یک هفته از کشتن این شهروندان بلوچ، سپاه پاسداران اجساد را تحویل خانواده ها قربانیان نداده است. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*