چهل درصد بیماران یزد از بلوچستان و سیستان هستند

رسانک/ زیرساخت های ضعیف بهداشتی و نبود امکانات و تجهیزات مناسب در استان بلوچستان و سیستان باعث شده تا بسیاری از مردم این استان به شهرها و استان های دیگر از جمله کرمان و یزد جهت معالجه سفر کنند. 

فداحسین مالکی در مجلس ایران گفت: با وجود سه دانشگاه علوم پزشکی در بلوچستان و سیستان اگر توجه ملی نشود مشکلات بهداشتی و درمانی همچنان پا برجا است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشی که مسؤولان یزد مطرح کردند، ۴۰ درصد از بیماران در یزد از بلوچستان به ویژه شهرستان دُزاپ است. ما باید استان را به شاخص های اصلی برسانیم، تجهیزات بیمارستان ها را بروز کنیم.

مالکی گفت: ما مشکل نیروی انسانی در این استان نداریم دو مشکل اساسی داریم اینکه ضعف مدیریت و انحصار در دانشگاه علوم پزشکی است که اگر انحصار رفع شود مشکلات برطرف می شود.

وی ادامه داد: ما دو ملاقات با دکتر نمکی وزیر بهداشت داشته ایم و قرار بر رسیدگی به مشکلات و اعمال تغییرات شد چرا که ضعف مدیریت، حذف نیروهای توانمند به بهانه های مختلف در این دانشگاه محسوس است.

مالکی اضافه کرد: باید این موانع برطرف شود و استان به شاخص های اصلی برسد، اگر مدیریت توانمند باشد قطعا زیرمجموعه متحول خواهند شد، نباید بیماران این استان به مشهد و یزد بروند و رنج سفر و نبود مکان اسکان داشته باشند.

مالکی گفت: امیدواریم دستگاه‌های نظارتی و دستگاه قضا مشکلات این دانشگاه ورود کنند تا مانند دانشگاه علوم پزشکی پهره نشود.

فداحسین مالکی افزود: فوت بیش از ۱۰ نفر به علت سهل انگاری در دو بیمارستان دُزاپ نشان از ضعف مدیریت است.

وی گفت: بی اعتمادی مردم به بیمارستان ها در دُزاپ نگران کننده است که باید توجه جدی به این موضوع شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*