پیام شما؛ آنها فکر می کنند تقدیر هر چه بخواهد همان می شود

آنها فکر می کنند تقدیر هر چه بخواهد همان می شود؛ از این رو خود را در معرض مرگ قرار می دهند به درب مسجد هجوم می آورند و آن را می شکنند تا به وصل برسند. وصل آنان راهیابی به مسجد است ، مسجدی که در اقصی نقاط دنیا این روزها دربش را به روی مسلمانان بسته اند تا از مرگ نجات یابند.

تعالیم دین اسلام به روشنی و وضوح بر لزوم دوری از هر فعلی که موجب آزار و ضرر به انسان باشد تاکید می کند اما این همهمه ی سرشار از جهل و جنون و عصبیت افراد ناشی از چیست که اینگونه بی تاب درب مساجد را می شکنند تا نماز بخوانند!؟
این آیین عبادی و سیاسی را می خواهند برپا کنند که طبقه ی هفتم بهشت را از آن خود کنند یا به نوعی در خیالشان در حال لجاجت با حاکمیت و تصمیم های اخیر ستاد کرونا هستند؟
یا این اقدامات را به نوعی اعلان جنگ با تقدیر می دانند؟
این اتحاد و همدلی هیجانی؛عاری از منطق و بسیار متعصبانه نشانگر عمق توسعه نیافتگی اجتماعی و فرهنگی ماست. نشانگر صدرات و پرچم داری صاحبان زریست که دکان قدرتشان کلان است و مریدانشان دلباخته ی آنانند.

حتی در این ایام که خود روحانیت به برگزار نشدن نماز جمعه توصیه کردند باز هم عده ای هستند که، دین و کتاب را مصادره کنند و با گستاخی جان صدها نفر را به خطر انداخته و به جهلشان افتخار کنند.

قرائت اینان از دین ومذهب و جریانی که در جامعه وجود دارد افراطیست و منجر به شکل گیری جامعه ای منحط و رو به رکود شده است.

امیدوارم جامعه به سمت قرائتی پویا در دین برود چرا که موجب تقویت پایه های دین می شود و به سازش و توسعه یافتگی آن نیز منجر می گردد.

✍🏻سعیده خاشی

گروهخبریتحلیلی_رسانک

کرونادربلوچستان

لوگانبهجل_ایں

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*