پس از یکسال، برخی از سیل‌زدگان جاشک هنوز در چادر زندگی می‌کنند

به گزارش رسانک، بعد از گذشت یک سال از وقوع سیل در جاشک، بسیاری از مردم هنوز در کپرها و چادرها زندگی می‌کنند و در وضعیت بدی به سر می‌برند.

جاشک شهرستانی وسیع است که روستاهای پرجمعیت اما کم رونقی دارد و مردم بسیاری با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. بسیاری از این روستاها در بستر رودخانه‌ها ساخته شده‌اند که در مقابل سیل بسیار آسیب‌پذیر هستند.

 در سیل سال گذشته که بسیار شدید و با طغیان رودخانه‌ها همراه بود، خسارت‌های جانی و مالی جبران‌ناپذیری به مردم وارد شد. خانه و زندگی، کشاورزی و دام‌های مردم این روستاها تماماً از بین رفت.

هنگام وقوع این سیل هوا بسیار سرد بود و طغیان رودخانه باعث شده بود برخی برای حفظ جان خود مدت‌ها بالای درخت‌ها بمانند. 

پس از إن بود که مردم وارد میدان شدند و در جابجایی مردم به مناطق امن، تهیه کپرها و چادرها در مناطق بالادست و اسکان آن‌ها، تهیه مواد غذایی کنسروی، پخت و توزیع غذای گرم، پتو و وسایل گرمایشی، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی و توزیع بین مردم، کمک کردند.

اکنون اما بعد از گذشت یک سال، علی‌رغم همه کمک‌هایی که توسط مردم و خیرین به این مردم آسیب‌دیده رسید، بسیاری از مردم هنوز در کپرها و چادرها زندگی می‌کنند و در وضعیت بدی به سر می‌برند و هیچگونه خدماتی از سوی دولت دریافت نکرده اند.

مردم آن‌قدر از لحاظ معیشتی در تنگنا قرار گرفته اند که توان تأمین وسایل آموزشی برای فرزندان خود را نیز ندارند.

همه اینها این در حالی است که رژیم جمهوری اسلامی ایران سالانه کمک های نقدی فراوانی به گروه های مختلف مسلح و سیاسی برای تداوم سیاست های مداخله جویانه خود در دیگر کشورها هزینه میکند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*