وعده‌های پوشالی مسئولان دولتی در برچیده کردن مدارس کپری در بلوچستان

رسانک/ بسیاری از دانش آموزان در نقاط مختلف اقلیم بلوچستان همچنان و با وجود تکرار سخنان غیرواقعی مسئولان وزارت علوم و تحقیقات، همچنان در کپرها مشغول به تحصیل میباشند.

یکی از این مناطق در فاصله 335 کیلومتری از مرکز بلوچستان، در شهرستان مئگس واقع شده است.

بخشی از روستاهای این شهرستان با گذشت سالیانِ سال همچنان از نبود امکانات رفاهی و اولیه زندگی رنج می‌برند.

در این میان سوادآموزی مهمترین شاخصه ای است که اهمیت بدان اولویت بیشتری دارد اما نابرابری های موجود در برخورداری از عدالت آموزشی باعث شده تا در 60 کیلومتری مئگس اهالی روستای “سرهان طاووس” از نبود مدرسه و تحصیل در فضای ایمن به ستوه آمده و خواستار رفع این تبعیضات از سوی رژيم جمهوری اسلامی ایران هستند.

در این روستا مدرسه ای کپری برای دانش آموزان مقطع ابتدایی وجود دارد که باید در شرایط اسفناکی مشغول به تحصیل میباشند. کپری که حتی گنجایش 15 دانش آموز را ندارد و آنها مجبورند روی سنگ ریزه های بیابان یا زیرآفتاب سوزان نشسته و درس بخوانند.

در این روستا نه از کلاس‌های هوشمند خبری است و نه دانش‌آموزان امکانات آموزشی اولیه دارند، سهم آنها از تمامی امکانات آموزشی در مدارس میز و تخته ای شکسته است که سقف کلاسشان نیز آسمان می باشد.

روستای “سرهان طاووس” 39 خانوار جمعیت دارد و این در حالیست که اگر از فقر آموزشی بگذریم، اهالی آن از نبود جاده و آب اشامیدنی سالم نیز محروم هستند و در جدالی نابرابر با کمبودهای زندگی دست و پنجه نرم می کنند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*