وضعیت نامناسب و بسیار ضعیف خدمات بهداشتی به مبتلایان کووید۱۹ در بیمارستان های بلوچستان/ گزارشی از وضعیت برخی بیمارستان ها

به گزارش رسانک، بعد از اظهارات جنجالی دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت ایران که برگرفته از آمار دکتر کامران کردی ریاست دانشگاه علوم پزشکی پهره و عادی جلوه دادن وضعیت کرونا و پنهان کردن مشکلات و معضلات بیمارستان اکنون، بیش از پش شاهد فاجعه انسانی در شهرهای مختلف بلوچستان هستیم.

طبق اخبار واصله از مرکز بهداشت در شهر “پیشن” از توابع شهرستان راسک، روزانه تست ده ها نفر مثبت و در خانه قرنطینه می‌شوند که بسیاری از آنها جانشان را از دست می‌دهند و حتی و اسامی آنها ثبت هم نمی‌شود!.

به علت کمبود اکسیژن چندین تن از شهروندان در هفته گذشته در بیمارستان محمد رسول الله شهرستان گِه (نیکشهر) جان باخته اند.

در شهر چهبار که نقطه اصلی سونامی ویروس کرونای جهش یافته(دلتا) می‌باشد وضع به مراتب بدتر است.

بدلیل نبود امکانات مناسب پزشکی بیماران کرونایی نه تنها خدمات لازمه را دريافت نمی‌کنند بلکه بایستی زیر گرمای طاقت‌فرسا و هوای چهبار زیر آفتاب منتظر ورود به بخش کرونایی و انجام معاینات باشند.

این در حالی است که سرپرست معاونت توسعه، تقریبا هر هفته جهت بازدید از پروژه ها به چهبار سفر میکند، مشکلات و نبود تخت لازم، سرم و ضروری ترین امکانات جهت بیماران کرونایی را به هیچ وجه ثبت و از مجموعه درخواست نمی‌کند.

گفتنی است که کادر درمان در طول این مدت از بی مهری مسئولان خسته شده و در یک هفته ای که وزیر بهداشت به این شهر آمده بود از حضور کادر مطالبه گر در مقابل وزیر جلوگیری کردند!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*