وضعیت بلاتکلیف چهار شهروند بلوچ بازداشت‌ شده پس از حدود شانزده سال

به گزارش رسانک، پنج شهروند بلوچ اهل کورین از توابع شهرستان دُزاپ به نام های “خدارحم ریگی”، ” گلاداد شه‌بخش”، “عبدل شه‌بخش” و “عمر شه‌بخش” که در سال ۸۵ با یورش نیروهای امنیتی کرمان به منازلشان بازداشت شده اند، در بلاتکلیفی و فراموشی قرار گرفته اند. 

این شهروندان پس از بازداشت به زندان بم منتقل شده‌اند.

گفتنی است که بازداشت این افراد به دنبال درگیری ۱۲ نفر از افراد مسلح از اهالی کورین با نیروهای مرصاد ریگان صورت گرفته است. طی این درگیری شماری از نیروهای مرصاد کشته شده و افراد مسلح از محل متواری شده‌اند. 

نیروهای امنیتی کرمان چند روز پس از درگیری با یورش به روستای سرجنگل کورین ۵ شهروند را بازداشت کرده اند که در این میان یک نفر در زندان جان باخته است. 

یک منبع آگاه در این باره گفت: “این افراد هیچگونه مدرکی دال بر بیگناهی خود ندارند ولی در طول این مدت هرگز حمله به نیروهای نظامی را قبول نکرده اند.” 

این منبع افزود: “خانواده های این زندانیان سواد و قدرت کافی جهت پیگیری حقوق وابستگانشان را ندارند.” 

گزارش شده است: “سال ۸۶ افراد مسلح با پذیرفتن مسئولیت حمله به نیروهای مرصاد، توسط قرارگاه نبی‌اکرم (ص) تامین گرفته‌اند. با وجود اقرار کتبی و شفاهی افراد مسلح به درگیری با نیروهای مرصاد و اثبات بی‌گناهی افراد بازداشت‌شده، همچنان آنها در زندان به سر می‌برند.” 

گفته می‌شود؛ رئیس زندان ضمن اعتراف به بی‌گناهی افراد بازداشت‌شده، از ترس شکایت آنها علیه نیروهای امنیتی از آزادی این افراد خودداری می‌کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*