ورود ده‌ها خودرو و نیروی نظامی به شهر دُزاپ پس از بالا گرفتن اعتراضات به طرح تقسیم بلوچستان

به گزارش رسانک، روز شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰ ، ده‌ها خوردو و نیروی نظامی و امنیتی پس از آنکه اکثر مردم استان بلوچستان و سیستان از شمال تا جنوب مخالفت خود را با طرح تفرقه افکنانه تقسیم بلوچستان ابراز کردند، وارد مرکز بلوچستان، شهر دُزاپ شدند.

گفته می شود این نیروها از ارگان نظامی “نوپو” هستند.

این نیروها پس از آن به بلوچستان اعزام شدند که بسیاری از مردم، فعالان سیاسی و اجتماعی، سران طوایف و جوانان بلوچ و سیستانی مخالفت شدید خود را نسبت به طرح تقسیم بلوچستان که توسط دو نماینده افراطی مجلس؛ حبیب الله دهمرده و حسینعلی شهریاری در حال پیگیری است. 

گمان می رود رژیم جمهوری اسلامی ایران از ترس اعتراضات مردمی در حالت آماده باش قرار گرفته ولی مردم و روحانیون بانفوذ استان بلوچستان و سیستان بارها اعلام کرده اند که “بلوچستان خط قرمز است” و با این طرح تفرقه افکنانه و هویت زدا مخالفت کرده و از هیچگونه اقدامی جهت جلوگیری از طرح تقسيم بلوچستان دریغ نخواهند کرد. 

لازم به ذکر است که نوپو، سرنام نیروهای ویژه پاسداران ولایت و در برخی منابع نیروهای ویژه پادوحشت، یکی از واحدهای زیرمجموعه یگان ویژه نیروی انتظامی است که به دلیل داشتن یونیفورم سیاه رنگ به سیاه‌جامگان نیز معروف شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*