نماینده مردم بلوچستان و سیستان در شورای عالی استان ها: «سوختبران قاچاقچی نیستند»

به‌ گزارش رسانک، “شه بخش گرگیج” نماینده مردم بلوچستان و سیستان در شورای عالی استان ها نبود شغل و منبع درآمد ثابت را از دلایل روی آوردن جوانان استان به مشاغل کاذب از جمله سوختبری دانسته و به کار بردن واژه «قاچاقچی» برای سوختبران را نامناسب خوانده است. 

شه بخش گرگیج با بیان اینکه جوانان منطقه برای امرار معاش و از روی ناچاری و بیکاری دست به سوختبری می زنند گفته است که اگر زمینه اشتغال‌زایی آنها در بخش هایی نظیر صیادی فراهم شود هرگز به سوی شغلی که جانشان را تهدید می کند نخواهند رفت.

نماینده مردم بلوچستان و سیستان در شورای عالی استان ها می‌گوید بر اساس آمار اعلامی، ۸۰ درصد مردم استان جزء دو دهک آخر جامعه و ۲۵ درصد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی هستند.

عضو شورای عالی استان‌ها تاکید کرده که دولت برای حل بحران آسیب های اجتماعی در استان زیرساخت‌ های لازم را باید در زمینه رفع بیکاری و ایجاد شغل فراهم کند. 

شه بخش گرگیج همچنین با اشاره حوادث شستون ضمن انتقاد از عملکرد رسانه های داخلی در شفاف سازی این حادثه با بیان اینکه: «رسانه های داخلی نتوانستند بسیاری از ابعاد این حادثه را به مردم منعکس کنند. نباید مردم معترض را مخالف نظام خطاب کرد.» تاکید کرده است که «مبادلات بین دو کشور علاوه بر رفع نیازهای ضروری، باعث ایجاد شغل و درآمد برای مردم هر دو کشور می شود.»

حادثه شستون در ۴ اسفند ماه ۹۹ رخ داد که طی آن نیروهای سپاه پاسداران با تیراندازی به سوختبران مرزی باعث کشته و زخمی شدن ده ها تن از آنان شدند. به دنبال این حادثه خانواده قربانیان و جمعی از مردم یک روز بعد در برابر ساختمان فرمانداری شستون تجمع کردند که تجمع آنها با دخالت نیروهای امنیتی به تیراندازی و خشونت کشیده شد. 

به دنبال این حادثه دامنه اعتراضات به نقاط مختلف استان کشیده شد. مسئولان استانی و کشوری از معترضان با عناوینی چون “اشرار”، ” مخالف نظام”،  “گروهک تروریستی” یاد کردند و سوختبران را “قاچاقچی” خواندند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*