نارضایتی کارگران “راه آهن جنوب شرق دُزاپ” از حقوق دریافتی و عدم پرداخت معوقات

به گزارش رسانک، کارگران شاغل در “راه آهن جنوب شرق دزاپ” از حداقل دریافتی دستمزد خود با توجه به تورم بالا در قیمت ها، رضایت ندارند.

گفته می شود دويست و هفتاد تن از کارگران شاغل در بخش خطوط ابنیه فنی “راه آهن جنوب شرق دزاپ ” که درآمدی نزدیک به حداقل حقوق دارند و دریافتی ماهانه‌ آنها کفاف معاش زندگی‌ شان را نمی‌دهد.

این کارگران راه آهن جنوب شرق ماهانه با اضافه‌کاری، مبلغی در حدود چهار میلیون و دویست تا چهار میلیون و پانصد هزار حقوق دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است.

این کارگران که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکارانشان هستند، جدا از حقوق حداقلی که هر ماه آن را با یک تا دوماه تاخیر دریافت می‌کنند، کارفرما نیز هر ماه حدود ۳۸۰هزار تومان بابت بیمه تکمیلی از حقوقشان کسر می‌کند. 

علاوه بر نامناسب بودن وضعیت دستمزد، شرایط کاری خوبی هم ندارند. کار این کارگران نگهداری از حدود ۳۵۰ کیلومتر خطوط ریلی بم به دزاپ است که در مناطق کویری و شنزارهای طوفانی واقع شده است.

گفتنی است که قرارداد همه هر چند سال یکبار با یک پیمانکار است و بر ادعای این کارگران، دریافتی کارگران و کارکنان شاغل در راه‌آهن جنوب شرق دزاپ با ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار در حدی است که پاسخگوی مشکلات معیشتی‌شان نیست.

همچنین بخش دیگری از مطالبات کارگران راه آهن جنوب شرق به مطالباتشان از پیمانکار سابق بازمی‌گردد. پیمانکار قبلی حدود چهار سال حق سنوات، اضافه کاری و عیدی این کارگران را پرداخت نکرده و سالهاست این کارگران در شرایط سخت در دل طوفان‌های کویری بدون امکانات و حتی لباس و کفش مناسب و عینک مخصوص مشغول محافظت و نگهداری از خطوط ریلی هستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*