مولوی عبدالحمید: “مسئولان امر به خواسته‌های بحق بازماندگان حادثۀ هواپیمای اوکراینی به‌صورت جدی رسیدگی کنند”

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه شهر دُزاپ با اشاره به سالگرد حادثۀ هواپیمای اوکراینی، این حادثه را «دلخراش» و «تکان‌دهنده» توصیف کرد و «رسیدگی جدی» مسئولان امر به «خواسته‌های بحق» بازماندگان حادثۀ مذکور را خواستار شدند.

وی اظهار داشت: سالگرد حادثۀ پرواز هواپیمای مسافربری اوکراینی است که مورد هدف موشک قرار گرفت و در این حادثۀ بسیار ناگوار ۱۷۶ تن از مسافران که اکثرشان ایرانی بودند به شهادت رسیدند.

وی در ادامه گفت: این حادثه برای مردم ایران و برای همۀ کسانی که به انسانیت می‌اندیشند بسیار تکان‌دهنده بود و ضایعات بسیار سنگینی در پی داشت. بسیاری از مسافران این هواپیما افراد تحصیل‌کرده و دانشجو و دارای علم و دانش بودند. این مصیبت متوجۀ همۀ مردم ایران است و بنده هم با بازماندگان این حادثه اظهار همدردی می‌کنم و در غم آنها شریک هستم.

مدیر درالعلوم دزاپ خاطرنشان کرد: آن‌طور که از سخنان بازماندگان حادثه هواپیمای اوکراینی مشخص می‌شود خواستۀ آنان این است که حقیقت و واقعیت روشن شده و عدالت اجرا شود؛ این خواستۀ بحقی است و رسیدگی و توجه به این خواسته می‌تواند سبب تسلی آنان بشود و بر قلب بازماندگان این حادثه مرهم بگذارد، زیرا بسیاری از خانواده‌ها در این حادثه پدر، مادر، فرزندان و برخی از عزیزان‌شان را از دست داده‌اند. لذا مسئولان امر با بازماندگان این حادثه صحبت، و واقعیت را برای‌شان روشن کنند.

امام‌ جمعه دزاپ خواستار رسیدگی جدی مسئولان به پروندۀ این حادثه شد و گفت: درخواست دلسوزانۀ بنده از مدیران کشور و مسئولان نظام آن است که به خواستۀ بحق بازماندگان شهدای این حادثه به‌صورت جدی رسیدگی کرده و این موضوع را با تدبیر حل‌وفصل کنند. 

مولوی عبدالحمید تصریح کرد: با توجه به اینکه حادثۀ هواپیمای اوکراینی چنان بزرگ است که قابل اغماض نیست، لذا باید عدالت در حق کسانی که در جریان این حادثه مقصر هستند اجرا شود و مقصر واقعی به مجازات برسد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*