مولوی ساداتی: فشار و سختی برای مردم مرزنشین ناگوار است / در بلوچستان نباید نامی از فقر می بود

به گزارش رسانک، روز جمعه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۰ ، سید عبدالصمد ساداتی، امام جمعه شهرستان شستون در بخشی از سخنان نمازجمعه گفت: استفاده از مرز برای مرزنشینان حیاتی است و برای شکوفایی اقتصاد استان و کشور نیز می تواند مفید باشد اما متاسفانه مردم این منطقه با مشکلات مواجه اند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم که به ناچار برای تامین معیشت و یا دیدار بینی از اقوام یگدیگر در مرز شستون تردد می کنند با رنج و سختی مواجه هستند به گونه ای که برخی بدون بار و حتی برای عبور و مرور تا چندین ساعت‌ و حتی شبانه روز را پشت مرز با شرایط سخت و نامساعد منتظر می مانند که این فشار و سختی برای مردم مرزنشین ناگوار است و از این جهت گلایه دارند.

امام جمعه شستون خاطر نشان کرد: مسئولان باید وضعیت فعلی و رضایت مردم را در نظر بگیرند ، آنچه از قاچاق مواد مخدر و اسلحه است جلوگیری کنند اما کولبر و افراد عادی که برای دیداری بینی از اقوام و یا اینکه مقداری خوراکی و کالا جابه جا می کنند تا زندگی خود را اداره نمایند نباید در تنگنا قرار داد.

مولوی ساداتی بیان کرد: ایران کشوری است که بیشترین مرز را دارد و همچنین موقعیت ویژه ای که استان بلوچستان و سیستان با مرزهای آبی و خاکی دارد نباید نشانی از فقر می بود اما متاسفانه به گونه ای است که در نبود برنامه ریزی و عدم ساماندهی ، مردم مرزنشین از نعمت خدادادی مرز محروم مانده اند و این در واقع نوعی خود تحریمی و به ضرر اقتصاد کشور است.

مدیر دارالعلوم شستون ابراز داشت : در نبود ساماندهی مرز ، متاسفانه افرادی از روی نیاز با مزد اندک برای مافیا ، به قاچاق خصوصا مواد مخدر روی می آورند و این افراد که احیانا اعدام می شوند و یا جان خود را از دست می دهند ، خانواده ها و جامعه را دامنگیر بسیاری از مشکلات می کند در حالیکه طرف اصلی و سرکرده آن ممکن است در خارج از این استان و کشور باشد.

مولوی ساداتی با تاکید بر اینکه “مسئولان سهولت استفاده از نعمت خدادادی مرز و تردد مردم مرزنشین که در دو طرف مرز خویشاوندی و زندگی مسالمت آمیز دارند را فراهم نمایند”، افزود: در حالی مرزهای کشورهای اسلامی و مسلمانان با موانع و حصارکشی رو به رو هستند که در بسیاری از مناطق جهان از جمله اروپا مرزها را برداشته اند که این موجب اتحاد و پیشرفت بیشتر آنان شده است که برای وحدت امت اسلامی ضرورت دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*