مصرف روزانه پنج هزار مترمکعب از آب چهبار در منطقه آزاد

رسانک/ وزارت نفت در سواحل بلوچستان کم کاری تاریخی را رقم زده به گونه ای که در این محدوده حتی یک متر لوله کشی گاز انجام نشده است.

به گفته معین الدین سعیدی عضو مجلس ایران هر روز پنج هزار مترمکعب از آب چهبار به منطقه آزاد داده می شود که پیگیری ها برای الزام مسئولان آن برای خودکفایی در حال انجام است.

معین الدین سعیدی در این باره گفت: الزام منطقه آزاد به تامین منابع آبی صنایع در دستور کار است تا آن ها از منابع آبی مردم استفاده نکنند که تلاشمان بر این است که با همکاری منطقه آزاد خودکفا شوند.

 سعیدی با بیان این که افزایش ظرفیت آب شیرین کن کنرک نیز مدنظر است، اظهار کرد: پروژه های فاضلاب چهبار و کنرک با هدف افزایش تعداد انشعابات نیز از دیگر موضوع هایی است که امسال با جدیت پیگیری می شود.

وی با اشاره به کم کاری تاریخی وزارت نفت در بلوچستان و سیستان، اذعان کرد: با وجود این که سواحل بلوچستان از نظر شاخص های توسعه انسانی محروم ترین نقطه ایران محسوب می شود، هیچ اقدامی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی توسط وزارت نفت در این پهنه انجام نشده است.

به گفته نماینده مردم چابهار در مجلس، در حالی که بیشترین مشکلات در حوزه سواحل بلوچستان بوده که تاکنون وزیر نفت حتی یک بار هم از این محدوده بازدید نکرده است، به علت کم کاری ها وعده های وی در حد حرف باقی مانده است، انتظار می رود که وزارت نفت این پهنه ساحلی را جدی تر ببیند.

گفتنی است که سفر مقامات و مسئولان رده بالای رژیم جمهوری اسلامی ایران به بلوچستان نه تنها هیچ ثمره ای برای مردم نداشته بلکه پس از بازدیدهای عوام فریبانه، سیاست هایی وضع شده که فقط حاکمیت از آن نفع برده و مردم بلوچستان در آن سهم نداشته اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*