مسئولان جمهوری اسلامی از ناامنی سود می‌برند!

✍🏻میرچاکر بلوچ

 امنيت عمومي، يكي از نيازهاي اساسي جوامع است و تلاش براي افزايش آن از وظايف نيروهاي انتظـامي و امنیتی میباشد اما در رژیم جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت امنیت و تقریباً همه کاره کشور در دستان ارگانی خاص به نام سپاه پاسداران است. 

 آیا این ارگان موجب افزايش امنيت عمومي در ایران شده است؟! 

 براي بررسي اين موضوع، به اقدامات انجام شده و غیر کارشناسی این ارگان که باعث بر هم زدن نظم عمومی جامعه و موجب کشتار و یا جنگ های طایفه ای در بلوچستان شده است، می‌پردازیم. 

 نقشه مهندسی شده از سوی رژيم جمهوری اسلامی از دیرباز در بلوچستان، الاحواز، کوردستان، تورکمن صحرا در حال انجام است که در این مناطق مردم بی دفاع  باید تاوان دهند و اجبار به کوچ و ترک وطن می‌شوند:

۱_ نبود شغل، فقر شدید، عموم مردم و علی الخصوص جوانان را مجبور به روی آوردن به شغل های کاذب و پرخطر همانند کولبری و سوختبری کرده است. 

۲_فشار بر فعالین سیاسی و مدنی، با پرونده سازی بر علیه آنها و زندانی و اعدام کردن

۳_ناامن کردن شهر یا استان از دو دهه اخیر به وسیله سرقت، تیراندازی و قتل زن یا کودک و ایجاد اختلافات طایفه ای، گروگانگیری و در نهایت کشتن و انداختن اجساد در گوشه ای از شهر با این تصور که مردم همیشه احساس خطر و ترس کنند.

۴_ نبود مکان های سرگرم کننده و فضای آموزشی مناسب برای فرزندان  با ترس از اینکه هر چقدر سطح سواد و فهم جامعه بالاتر باشد به همان اندازه خواسته ها هم افزایش میابد. 

۵_ نبود فضای بهداشتی و درمانی مناسب 

وقتی این موارد عمدا از طرف رژیم جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شوند، بسیاری از مردم، از دیار و وطن خویش خارج خواهند شد. 

با این ترفند حاکمیت، بهتر بر منابع سرزمینی این مناطق دست پیدا خواهد کرد و از استخراج منابع به نفع بشار اسد، حسن نصرالله و دیگر گروهک های تروریستی و بر هم زنندگان نظم خاورمیانه و حتی جهان استفاده خواهد کرد. 

اما اکنون رژیم در ضعیف ترین دوره حکومت خود در طول چهار دهه بسر میبرد. بیداری و هوشیار بودن مردم می‌تواند پایان حاکمیت این دیکتاتوری مذهبی را نزدیک و نزدیک تر کند. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*