مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: نیاز سالانه بلوچستان به سه هزار معلم جدید/ وجود ۱۴۸ هزار نفر بازمانده از تحصیل در استان

به گزارش رسانک ، مدیرکل آموزش و پرورش استان بلوچستان و سیستان در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر دُزاپ که با موضوع بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی حاشیه شهر برگزار شد، با بیان اینکه هر سال ۶۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان افزوده می‌شود، گفت: این بدان معناست که سالانه به ۲۲۰۰ کلاس درس و ۳ هزار معلم جدید در بلوچستان و سیستان نیاز است.

حمید رضا رخشانی گفت: مهمترین مسئله آموزش و پرورش در بلوچستان و سیستان رشد بالای جمعیت دانش آموزی است که بسیاری از شاخص‌های اصلی مانند فضای آموزشی و نیروی انسانی را تحت تاثیر قرار می دهد.

رخشانی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی انجام شده براساس نرخ موالید در پنج سال گذشته نشان می‌دهد که تا سال ۱۴۰۵ حداقل یک میلیون و صد هزار نفر دانش آموز در استان خواهیم داشت.

رخشانی گفت: در سه سال اخیر تخصیص قریب به ۲۲ هزار نیروی انسانی در بلوچستان صورت گرفته که در نوع خود بی نظیر است و در حوزه مدرسه سازی نیز نزدیک به ۳ هزار کلاس درس احداث گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: سالانه هزار و ۱۰۰ کلاس در استان ساخته می‌شود که تنها جوابگوی ۳۲ هزار دانش آموز جدید است.

رخشانی تصریح کرد: اگر به موضوع رشد فزاینده جمعیت دانش‌آموزی در استان توجه نشود در سال ۱۴۰۵ با یک بحران بزرگ در زمینه کمبود فضاهای آموزشی و نیروی انسانی مواجه خواهیم بود؛ بنابراین باید راهکاری ویژه برای این مسئله تدبیر شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*