ماموریت ویژه استاندار از دزاپ (زاهدان) به چهبار (چابهار)

ارسالی

با عرض سلام و خسته نباشیدی به فاصله زاهدان تا چابهار به خدمت استاندار سیستان و بلوچستان که قدم رنجه فرمودند و سختی راه را بر جان خریدند تا بر سرنوشت شورای شهر مهمترین شهر استان و حتی جنوب کشور در سال های آینده تاثیری شگرف و غیر باور داشته باشند.

آقای استاندار کمتر کسی است که از رابطه نزدیک شما با اعضای شورای شهر سابق و فعلی چابهار خبر نداشته باشد و نداند چه دوستی صمیمی برقرار است اما هضم این موضوع برای هر کسی سخت است آدمی مثل شما پا روی شرافت و انسانیت خود بگذارد تا دوستان و نزدیکان شما وارد شورای شهر شوند.

آقای استاندار قبل از هر چیز اجازه دهید یک مطلب را اعلام کنم بعد به وقایع اتفاق افتاده اشاره کنم. شما و همکارانتان در دستگاه‌های اجرایی و دستگاه های نطارتی ظاهرا خبر ندارید که در چند دوره اخیر در چابهار آرا خرید و فروش می شود.

فقط من در عجبم که چطور مادر بزرگ 85 ساله من خبر دارد اما دستگاههای اجرایی و نظارتی خبر ندارند. اما شما چه قبول کنید یا نکنید هر دوره بر تعداد کسانی که با خرید آرا و راههای غیرقانونی دیگر که وارد شورای شهر می شوند بیشتر و بیشتر می شود. خب قطعا انتظار ندارید کسی که با هزینه هنگفت وارد شورای شهر می‌شود به فکر خدمت به جامعه باشد.

آقای استاندار قبل از ورود شما به فرمانداری چابهار 15 صندوق آرایشان شمارش شده بودند که نفرات برتر به ترتیب به شرح ذیل بودند:
۱رحیم جدگال-۲۷۵۵ ۲عبدالحق آسوبار-۲۴۹۰
۳سعید امیری مقدم-۱۹۶۱ ۴مولاداد سردارزهی-۱۹۶۱
۵عمر بلوچ-۱۵۸۶ ۶واحدبخش دوربین-۱۴۰۱
۷الله بخش جدگال-۱۳۶۵ ۸عبدالقادر حوت-۱۳۲۵
۹شهداد بلوچ-۱۲۶۶ ۱۰عاصف دوربین-۱۲۴۰

اما بعد از ورود شما به فرمانداری دیگر نه تعداد صندوق ها به اطلاع عموم رسانده شد و نه آرا شمارش شده به تفکیک کاندیداها.

تا اینکه بعد از چند ساعت تاخیر حتی بعد از اعلام رئیس دولت ، 7 نفر وارد شده به شورای شهر اعلام شدند که در کمال ناباوری دیده شده اسمی از مهندس عبدالحق آسوبار و الله بخش جدگال نیست.

این دوره واقعا قابل هضم نیست ک کل استان بخصوص زاهدان را رها کنید و نظارت دقیق بر شورای شهر چابهار داشته باشید؟

همه ما می‌دانیم که قیمت زمین های شهر چابهار روز به روز سر به فلک می‌کشند و بیشتر آدم هایی که در قدرت هستند می‌خواهند سهم خودشان را بردارند اما ای کاش شما راه دیگری را برای اهدافتان انتخاب می‌کردید. این که چه کسانی وارد لیست هفت نفره شدند تا افرادی لایق و شایسته مثل آسوبار حذف شوند در این مقال نمی گنجد.

فقط بدانید مردم از هر چیز آگاه هستند به خصوص همان نفراتی جای مهندس آسوبار را گرفتند که دوره قبل به جای وی و بلیده جایگزین شدند.

شورای شهر چابهار تبدیل به یک کاسبی پررونق شده است که 5 میلیارد هزینه کنید و 100 میلیارد درو کن تازه در کنارش آبرو و حیثیت هم میخرید. حتما می‌گویید خب مردم آرایشان را نفروشند. خب مگر می‌شود کسی که به نان شب محتاج است آرایشان را نفروشند بخصوص که شما و امثالتان نگذاشتید جوانان وارد شورای شهر شوند تا مردم شهر فرق بین شورای زحمت کش و شوراهایی که اهداف دیگر دارند را لمس کنند.

آقای مهندس موهبتی روزگار بر وفق مراد دل شما است و تا میتونید استفاده کنید و کاری به فقر فرهنگی، مالی مردم نداشته باشید، شهری که سرانه فقر، امکانات آموزشی، بهداشتی و فضای سبز آن از بی نام و نشان ترین شهر کشور هم کمتر است. در نظر بگیرید شهر چابهار که دروازه اقیانوس و القاب پر طمطراق دیگر دارد هنوز سرویس بهداشتی عمومی و سرویس تاکسی خطی ندارد.

جمعی از جوانان و دانشجویان نا امید چابهاری

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*