قاچاق در وزارتخانه های اقتصادی‌ست نه در بلوچستان و سیستان

رسانک/ فداحسین مالکی نماینده دُزاپ و رئیس سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بیستمین نشست بازارنیوز پیرامون مسئله قاچاق اظهار کرد: هر وقت بحث قاچاق می‌شود، همه فکر می‌کنند در مرز کوردستان یا بلوچستان این اتفاق رخ می‌دهد، در حالی که اینطور نیست. اصلا آن‌جا قاچاق نیست. اگر به طور واقعی ببینیم، قاچاق را باید در اطراف تهران دید، در وزارت خانه‌های اقتصادی، در جا‌هایی که می‌دانند اگر فلان کالا وارد کشور شود، چند واحد تولیدی و صنعتی را در کشور فلج می‌کند، اما وارد می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران با ذکر مثالی از برخورد قهری با مرزنشینان به بهانه قاچاق انتقاد کرد و افزود: محل دپوی بیش از ۷۰ درصد قاچاق کشور، انبار‌های تهران و اطراف تهران است. این چه ربطی به مرز بلوچستان و کوردستان دارد؟ آن‌هایی که در مرز‌ها اتفاق می‌افتد و ما مرتب برای آن‌ها مشکل ایجاد می‌کنیم، داد و ستد مرزی است. در بلوچستان یک بنده خدا دو عدد توپ پارچه وارد می‌کند یا در کوردستان کولبر‌هایی که کالایی را وارد می‌کنند که با آن‌ها برخورد قهری می‌کنیم و این کار درستی نیست، در دُزاپ یک واحد دامی را بازدید کردم، به من گفتند که ما اگر داممان را به یک شهر دیگری ببریم، به بهانه قاچاق توقیف می‌شود.

فداحسین‌ مالکی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با قاچاق گفت: برخی از افراد را می‌شناسم که تا خرخره در قاچاق فرو رفتند، بعد همه چیز را به مرز‌ها ربط می‌دهند. می‌خواهند نگاه مسئولین را به سمت مرز‌ها ببرند و بگویند هرچه آنجا هست، قاچاق است و برخورد کنید.

در سال های اخير رژیم جمهوری اسلامی بسیاری از کولبران کورد و سوختبران بلوچ را به بهانه مبارزه با قاچاق کشته اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*