طرح اینترنت ملی و نمایندگان افراطی

به گزارش رسانک، روز دوشنبه ۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ ، طرح ساماندهی پیام‌ رسان‌های ‌اجتماعی در جلسه علنی مجلس ایران مورد بررسی قرار گرفت.

طرح مذکور به بهانه «صیانت از حریم خصوصی و ساماندهی پیام‌رسان‌ها» در حالی به بحث روز مجلس مبدل شده است که پیش از این بسیاری از کارشناسان و مسئولان، اعمال این طرح را منتهی بر اجبار استفاده کاربران از فیلترشکن برای ورود به برخی از شبکه ها عنوان کرده اند.

پیشتر حمیده زرآبادی نماینده مجلس دهم در این رابطه گفته بود: اسمی که برای این طرح انتخاب شده با دستاورد هایی که این طرح خواهد داشت هیچ هم‌خوانی ندارد؛ اسم آن «صیانت از حریم خصوصی و ساماندهی پیام‌رسان‌ها» است که اما در آن به هیچ‌وجه صیانت وجود ندارد و بحث آن نیز نه تنها ساماندهی پیام‌رسان‌ها نیست، بلکه روی کل اینترنت و پهنای باند ورودی و خروجی کشور و کل ساختاری اینترنت کشور قانون گذاشته و جرم‌نگاری می‌کند.

حبیب‌ الله دهمرده نماینده تندرو و افراطی از نصرآباد (زابل) یکی از اعضای چهارده نفره طرح مسدود سازی اینترنت در مجلس است.

این نماینده ولایی منفعت طلب در صدد آن است که استان بلوچستان و سیستان تقسیم شود و اینترنت بین المللی ملی مسدود و ایران به کره شمالی تبدیل شود.

در کارنامه ننگین این نماینده بستن مرزهای منطقه سیستان در شمال بلوچستان به روی مردم و مهاجرت مردم منطقه در زمان استانداری ایشان و ایجاد تفرقه و ناامنی بین مردم استان بلوچستان و سیستان و حفر چاه ژرف و بی بهره ماندن مردم از آب این چاه و نیز راه اندازی تولیدی آب معدنی برای خود میباشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*