شکنجه و اتهامات امنیتی بر علیه معترضان مدنی شهر دزاپ

به گزارش رسانک به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز پنج شنبه ۶ شهریور ماه ۹۹، نیروهای امنیتی لباس شخصی با یورش به منزل کوهکن، اقدام به بازداشت حمیدرضا کوهکن، فرزند او الیاس و تعدادی دیگر که برخی کودک و نوجوان بودند کردند.

گزارش شده در این اقدام ماموران امنیتی دست‌کم ١٢ تن از شهروندان بلوچ بازداشت شدند.

به گفته منابع آگاه به کمپین، جز حمیدرضا کوهکن بقیه بازداشت شدگان طی روزهای گذشته آزاد شدند.

این افراد که همزمان با اعتراضات بهبهان در فضای مجازی فراخوان اعتراضی داده و شعار نویسی کرده بودند با اتهامات امنیتی و تروریستی مواجه شدند.

از اتهام دقیق این افراد اطلاعی در دست نیست.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین در این مورد گفت: «به خانواده کوهکن اتهام امنیتی و ارتباط با ضد انقلاب زدند و کودکان را در ابتدا بازداشت کرده تا آنها را وادار به اعترافات اجباری کنند؛ از این افراد اعترافات اجباری زیر شکنجه گرفتند و آرامش را از خانواده سلب کردند و هر روز به بهانه ای خانواده آنها را اذیت می‌کنند و به آنها گفتند اگر رسانه ای شود یعنی شما با ضد انقلاب در ارتباط هستید.»

از سوی دیگر گزارش می‌شود ۲۴ شهریور ماه ۹۹ ذبیح الله کوهکن برادر زاده حمیدرضا کوهکن که در ابتدا جزو بازداشت شدگان بوده و سپس آزاد شده بود، به وزارت اطلاعات زاهدان احضار و مجددا بازداشت شده است.

کنشگران مدنی بلوچ می‌گویند ماموران امنیتی در یک سال گذشته برخورد های خشن تری نسبت به اعتراضات خیابانی داشته‌اند و افرادی که دست به اعتراض زده‌اند را با اتهام‌های امنیتی مواجه کرده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*