سناریوی های تکراری قطع اینترنت در نقاط مختلف بلوچستان/ وعده های توخالی وزير ارتباطات

 رسانک/ در تاریخ ۶ دی ماه ۹۹ ، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهت رفع مشکلات ارتباطی و معضلات زیرساخت‌های مخابراتی به بلوچستان سفر کرده بود. 

همانطور که فعالان سیاسی و اجتماعی بلوچ پیش بینی می کردند، سفر مقامات رژیم جمهوری اسلامی فقط و فقط جنبه تبلیغاتی و نمایشی دارد و عملاً قصدی برای از بین بردن مشکلات مردم وجود ندارد.

 تاکنون مقامات حکومتی زیادی در جهت رفع اینگونه مشکلات به بلوچستان سفر کرده اند، اما دریغ از تجهیز و رساندن کمترین امکانات به مردم استان بلوچستان و سیستان؛ این سفرها نتیجه ای نداشته است. 

در همین راستا، اینترنت از چهارشنبه گذشته به دلیل مشکلات فیبر نوری از پنوچ تا جلگه چاه هاشم، قطع شده که مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه و علی الخصوص قشر محصل به همراه داشته است.

فیبر نوری بخش جلگه چاه هاشم دلگان که به صورت هوایی از پنوچ کشیده شده است، به دلیل قطعی های مکرر پنوچ که به دلایل طبیعی یا عمدی صورت می گیرد، ارتباطات جمعیت ۳۰ هزار نفری این بخش را مختل کرده است.

مردم معترض این منطقه میگویند: این در حالی است که اداره مخابرات وظیفه پشتیبانی دارد و با وجود اینکه همیشه معترض شده‌ایم، اما حتی یک خط خبری از مدیرعامل آن در این رابطه ندیدیم، از سویی تنها یک اکیپ عیب یاب در حوزه پهره، دلگان، پنوج و بمپور فعال است، به همین دلیل تا نوبت به ما برسد، روزها طول می‌کشد تا مشکل‌مان رفع شود. آن هم در روزهایی که فصل امتحانات دانشجویان است که به دلیل شیوع کرونا بصورت مجازی برگزار می‌شود، محصلانی که در دانشگاه‌های دیگر شهرستان‌های بلوچستان و سیستان و حتی دیگر استان‌ها تحصیل می کنند و از امتحاناتشان عقب می‌مانند، حتی اطلاع رسانی هم نمی شود که این قطعی‌ها چه مدت زمان تداوم دارد تا مردم چاره ای برای مشکلاتشان بیاندیشند.

لازم است که مخابرات اکیپ های بیشتری را فعال کند تا به محض قطعی برای رفع مشکل اقدام شود، اما در عمل نشان داده اند که با وجود تکرار این مشکل، نمی خواهند برای افزایش گروه های عیب یاب اقدامی انجام دهند. 

این مشکلات تاریخی ضعف مدیریت را نشان می دهد، آن هم در نقاطی که صعب العبور است، گاهی حدود یک هفته ارتباطات قطع می شود. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*