سناریوی نبود اینترنت و راههای مواصلاتی همچنان در بلوچستان ادامه دارد

رسانک/ سناریوی تکراری قطع کابل فیبر نوری و نبود اینترنت زندگی این روزهای مردمان بلوچستان و سیستان را مختل کرده است.

نبود اینترنت در بخش بم پشت شستون (سراوان) جدالی بین مردم و مسئولان مربوطه راه انداخته است. تاکنون چندین بار کابل های فیبر نوری به صورت عمد در بم پشت قطع شده است، مسئولین تاکنون برای حل این مشکل چاره‌ای نه اندیشیدند.

مردم بخش «بم پشت» از توابع شهرستان شستون با جمعیتی بالغ بر بیست و هشت هزار نفر سالهاست از قطعی‌های چندین روزه آنتن‌ تلفن همراه رنج می‌برند و این معضل همچنان ادامه دارد.

یک شهروند در این رابطه گفت: داستان قطعی آنتن در بخش بم پشت برایمان تکراری شده و سالها روال همینگونه است و تماس‌ها و پیام‌های ما پاسخی از سمت مسئولین دریافت نمی‌کند، برایتان از چه بگویم، از مشکلات راه و آب یا عدم آنتن‌دهی مناسب و قطعی مکرر، مردم ما خسته شده‌اند.

کسبه های این منطقه نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده اند و معتقدند در طول این قطعی‌های آنتن دهی پی در پی به‌دلیل اینکه کارت‌خوان‌ها کار نمی‌کنند کار ما به رکود می‌انجامد و بیشتر مردم چون از کارت‌ استفاده می‌کنند با توجه به نبود آنتن‌دهی مجبور به تعطیلی کسب و کارهای خودمان هستیم و شاهد ضرر هر روزه می‌باشیم.

مسئولان رده بالای مخابرات استان بلوچستان و سیستان نیز تاکنون نسبت به مشکلات عدیده‌ای که مردم این منطقه با آن مواجه هستند، هیچگونه تدابیری جهت رفع این معضل نیندیشیده اند.

بسیاری از فعالان اجتماعی بلوچ معتقدند که قطع و بریدن خطوط مخابراتی و اینترنت سیستماتیک میباشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*