زندان وکیل آباد مشهد؛ نامه ۹ زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام و حبس خطاب به جاوید رحمان

به گزارش رسانک به نقل از خبرگزاری هرانا، ۹ تن از زندانیان سنی مذهی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد با نوشتن نامه‌ای خطاب به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور ایران درخواست رسیدگی به پرونده خود را کرده‌اند.

در بخشی از این نامه آمده است: «در بند ۱/۶ با اتهام‌هایی سراسر کذب و دروغ و با پرونده‌سازی، تجمیع در پرونده که با شکنجه‌های سخت، اعتراف‌های اجباری و دیکته شده، تهدید و حبس اعضای خانواده‌هایمان که منجر به صدور احکام ظالمانه اعدام و حبس‌های طولانی مدت بالای ۱۵سال شده است. برای تحت فشار گذاشتن‌مان و شکنجه، عده‌ای از خانواده‌ها، پدر و مادر و همسرانمان را احضار و بازداشت کردند. همچنین دخالت وزارت اطلاعات در امور و مسایل خانوادگی‌مان منجر به طلاق و از هم پاشیدگی کانون خانواده و صغیر شدن فرزندانمان شد. این اقدامات جهت واداشتن ما به همکاری با وزارت اطلاعات و قبولی اتهامات کذب و دروغی که نسبت داده بود انجام می‌شد.»

متن کامل این نامه در ادامه می آید:
«با عرض ادب و احترام خدمت آقای جاوید رحمان گزارشگر سازمان ملل، اینجانبان زندانیان سیاسی زندان وکیل آباد مشهد، بند ۱/۶ خدمت شما عارضیم. ما تقاضا داریم جهت رسیدگی به پرونده‌هایمان که با اتهام‌های کذب از قبیل اقدام علیه امنیت، عضویت در گروه‌های‌ معاند، عضویت در گروه حزب الفرقان، تبلیغ علیه نظام و … مواجه هستیم، اقدام کنید. ما بیش از ۵ سال است در زندان به سر می‌بریم. به مدت بیش از ۲ سال ممنوع تلفن و ممنوع ملاقات بودیم.

در بند ۱/۶ با اتهام‌هایی سراسر کذب و دروغ و با پرونده‌سازی، تجمیع در پرونده که با شکنجه‌های سخت، اعتراف‌های اجباری و دیکته شده، تهدید و حبس اعضای خانواده‌هایمان که منجر به صدور احکام ظالمانه اعدام و حبس‌های طولانی مدت بالای ۱۵سال شده است. برای تحت فشار گذاشتن‌مان و شکنجه، عده‌ای از خانواده‌ها، پدر و مادر و همسرانمان را احضار و بازداشت کردند. همچنین دخالت وزارت اطلاعات در امور و مسایل خانوادگی‌مان منجر به طلاق و از هم پاشیدگی کانون خانواده و صغیر شدن فرزندانمان شد. این اقدامات جهت واداشتن ما به همکاری با وزارت اطلاعات و قبولی اتهامات کذب و دروغی که نسبت داده بود انجام می‌شد.

همچنین ضرب و شتم و هتک حرمت ما در بند ۶/ ۱ زندان مشهد توسط حفاظت زندان، سرپرست بند و زندانیان جیره خوار غیرسیاسی که با دستور مسئولین زندان ما را مورد آزار و رنج قرار می‌دهند، به امری عادی تبدیل شده است.

وزارت اطلاعات و قوه قضائیه در کنار صدور احکام غیر قانونی اعدام، توسط بعضی از وکلا و رابطین و مخبرین خود به خانواده‌های ما مراجعه می‌کنند و تقاضای پول‌های میلیاردی می‌کنند تا اعدام ما را بشکنند. با این روش پرونده سازی و صدور احکام ناعادلانه و غیرقانونی، دکانی راه انداختند، برای تلکه کردن و قربانی کردن جوانان ایران  و اهل سنت به قیمت پرکردن جیب خودشان. ما نمی‌دانیم جواب اشک‌های این پدران و مادران و خانواده‌هایمان را چه کسی می‌خواهد بدهد. مطالب بسیاری ناگفته ماند که بعدا به عرض شما خواهیم رساند. ان شاءالله.

النهایه به لطف و یاری خداوند از شما مقام عالی و نهادهای بین المللی تقاضا داریم جهت رسیدگی به درخواست ما از قوه قضائیه و نهادهای ذیربطش که ظلم و ستم بسیار و پرونده سازی بسیار کردند، اقدام کنید. خواهشمندیم جهت رسیدگی به پرونده‌هایمان تعجیل بفرمائید تا بتوانیم حق مظلوم را از ظالم بگیریم.

عیسی عیدمحمدی، فرهاد شاکری، عیدالحکیم عظیم گرگیج، عبدالرحمان گرگیج، حبیب پیرمحمدی، عبدالباسط اورسن، محمدرضا شیخ احمدی، مرتضی فکوری، عبدالله حسینی/ تیرماه ۱۴۰۰/ زندان وکیل آباد مشهد.»

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*