رسانه های ایران و ناامنی بلوچستان

✍️بشار زین الدینی

در این روز ها خبرهای که افکار عمومی را به شدت ناراحت و نگران کرده ناامنی در برخی از شهرهای استان بلوچستان و سیستان است. 

رسانه های ایرانی و راس آنها صدا و سیمای رژیم جمهوری اسلامی ایران با سیاست های غلط خود مبنی بر “نشان دادن مردم بلوچ به عنوان قاچاقچی و اشرار” در تلاش برای هم منزوی کردن  مردم و هم فراهم نمودن زمینه سرکوب بیشتر است.

از آنجایی که در هفته های اخیر شاهد ناامنی و سرقت برخی از طلا فروشی ها، در برخی شهرها بودیم، مسائلی که به اذهان عمومی خطور کرده این است که چگونه این سرقت ها و یا حداقل ایجاد رعب و وحشت ها، به ضرر مردم بلوچ در حال گسترش است؟! چرا نیروهای امنیتی و نظامی هیچ اقدامی انجام نمی دهند؟! سکوت دستگاه قضایی به چه معناست و چرا افرادی که تریبون دار هستند، چیزی نمی گویند؟! 

 سرقت هایی که اخیرا انجام شده اکثرا با لباس های عجیب و سِت شده بوده که نشان می دهد این افراد از یک ارگان، سازمان یا جایی خط می گیرند که با خیالی راحت دست به چنین کاری، آن هم در نزدیکی پایگاه‌های نظامی می زنند. افرادی که بدون هیچ ترسی، بدون هیچ استرسی آنچنان عمل می کنند که انگار در حال ایفای نقش در یک فیلم هستند. 

ایجاد اینگونه ناامنی ها جز خدشه وارد کردن به تاریخ مردم بلوچ هیچ نفعی ندارد.

در این میان مسئولین و مقامات امنیتی و قضایی رژیم جمهوری اسلامی نیز واکنش نشان نمی دهند که این موضوع بیش از پیش این سوال را در اذهان عمومی خطور می دهد آیا این مسئولان نیز خود از عوامل اینگونه سرقت ها هستند؟!

ملت بلوچ دارای تاریخ و فرهنگی دیرینه میباشد ولی عوامل بسیاری، از جمله ارگان های امنیتی، دستگاه قضایی، رسانه های رژيم و لگورها (خود فروختگان) اکنون در حال خدشه وارد کردن به آن هستند. 

فعالین اجتماعی و مدنی بلوچستان و رسانه های مستقل اقلیم بلوچستان می تواند در بازگو کردن حقایق و برملا کردن پشت پرده این ناامنی ها به می توانند نقش بسزایی داشته باشند. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*