ده شهرستان بلوچستان فاقد بیمارستان/ تداوم تأسیس شهرهای جدید، بدون امکانات

به گزارش رسانک، امروز ۱۰ تیر ۱۴۰۰، احمدعلی موهبتی، استاندار بلوچستان و سیستان در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به این که ۱۰ شهرستان بلوچستان بیمارستان ندارند، گفت: ساکنان این مناطق برای درمان بیش‌از ۱۰۰ کیلومتر راه طی کرده و در شرایط بدحال به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در یک شهرستان ۵۵ هزار نفری ۲ پزشک عمومی وجود دارد، بین ۲ خانه بهداشت در استان یک‌هزارو ۲۵۰ کیلومتر فاصله است و از جاشک تا راسک با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان با حداقل امکانات وجود دارد که به لحاظ تخت بیمارستان سه دهم درصد هم نمی‌شود.

وی در آخر اضافه کرد: “اعتقادات، امتحانات و انتخابات„ سه عاملی هستند که می‌توانند بحران ایجاد کنند. همه فرمانداران سطح استان اختیار دارند مساجدی را که در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همراهی نمی‌کنند، پلمپ کنند.

این سخنان استاندار ضد بلوچ در حالی از سوی وی مطرح می‌شود که وی به عنوان بالاترین مقام دولت در استان بلوچستان و سیستان ، خود از مسئولین مقصر در وضعیت نابسامان فعلی ویروس کرونا میباشد.

گفتنی است که در سال های اخیر شهرهای زیادی در بلوچستان تأسیس شده که هيچگونه امکانات و زیرساخت های مناسب شهری را ندارند و فقط روی کاغذ به عنوان شهرستان شناخته می شوند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*