خطر دیپورت یک فعال سیاسی و مذهبی بلوچ از کشور عمان به ایران

به گزارش رسانک، یک فعال سیاسی و مذهبی بلوچ به نام “سلمان جنت نهاد” فرزند کریم بخش اهل روستای جوزدر از بخش کاروان شهرستان کُنرَک پس از فشارهای نهادهای امنیتی به کشور عمان رفته بود در خطر دیپورت به ایران قرار دارد. 

یک منبع آگاه در این باره به رسانک گفت: “سلمان در نیمه اول فروردين ماه سال جاری از روستای جَگین به سمت کشور عمان روانه دریا شده که توسط نیروهای گارد ساحلی این کشور مورد بازداشت قرار گرفته است.” 

این منبع افزود: “سلمان در سن ۱۸ سالگی به دلیل توهین یک روحانی اهل تشیع به حضرت عایشه، با وی درگیر شده و پس از شکایت این روحانی علیه سلمان، وی به مدت سه ماه در شهرستان جاشک بازداشت بوده و به دنبال آن از مدرسه اخراج شده است.”

این منبع ادامه داد: “در تاریخ ۴ اسفند ماه ۹۹ سلمان بار دیگر به علت انجام فعالیت‌های سیاسی و مذهبی بازداشت و نهایتا به دلیل عدم اثبات اتهام وارده به او، آزاد شده است.”

گفته می‌شود سلمان پس از آزادی به علت فشار نهادهای امنیتی تصمیم به خروج از کشور به مقصد عمان گرفته است. او هنگام ورود به عمان توسط گارد ساحلی این کشور بازداشت و به زندانی در شهر برکا منتقل شده است. 

این منبع که نخواست نامش فاش شود اضافه کرد: “در دادگاه کشور عمان، سلمان به دلیل ورود غیرقانونی به هفده ماه حبس و پنج ماه ممنوع الورود به عمان و نیز دیپورت محکوم شده است.” 

پدر و مادر سلمان پس از اطلاع از وضعیت او، جهت ملاقات به عمان رفته‌اند اما به آنها اجازه ملاقات داده نشده است. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*