حکم شش سال زندان مولوی فضل‌الرحمن کوهی را محکوم می‌کنیم

حزب مردم بلوچستان حکم ظالمانه‌ی بیش از شش سال زندان برای مولوی فضل‌الرحمن کوهی را محکوم می‌نماید. مولوی کوهی با پرهیز از عافیت طلبی و ضمن آگاهی از بی‌رحمی دستگاه سرکوب رژیم ولایت فقیه همواره کوشیده بود تا از تریبون نماز جمعه که در جامعه‌ی بلوچستان از رساییِ وافری برخوردار است در جهت احقاق حقوق مردم بلوچ استفاده نماید. وجدان مولوی کوهی تنها به خاطر مردم بلوچ آرزده نمی‌شد بلکه متوجه وقایع دیگری هم بود که از هر انسان آزاده‌ای انتظار آن می‌رود. به عنوان مثال جنگ داخلی سوریه و بیدادگری‌های رژیم ایران در آن، مولوی کوهی را بر آن داشت که علمای مذهبی اهل سنت را از خواندن نماز میت بر جنازه‌ی مزدوران کشته شده‌ی رژیم که برای کشتار مردم سوریه به آن کشور اعزام شده بودند بر حذر دارد.

اتفاقات سراسر خونین آبان ۹۸ نیز از وجدان مولوی کوهی به دور نمانده و او در یکی از آخرین سخنرانی‌هایش با اشاره به حق برگزاری تجمعات اعتراضی که قانون اساسی رژیم هم آن را به رسمیت شناخته است، ضمن حمایت از تظاهر کنندگان، از کشتار مردم ایران توسط رژیم انتقاد می‌نماید و همین امر باعث عصبانیت بیشتر رژیم و احضار دوباره‌ی وی به دادگاه ویژه‌ی روحانیت در مشهد می‌شود. مولوی کوهی پس از بازداشت طولانی مدت در مشهد نهایتا با حکم ناعادلانه‌ی بیش از شش سال رو به رو شده است.

حزب مردم بلوچستان ضمن محکومیت این مسئله از رژیم جمهوری اسلامی می‌خواهد به تعهدات بین‌المللی خود در ارتباط با حقوق بشر و آزادی بیان عمل نموده و مولوی کوهی را بدون قید و شرط آزاد نماید.

حزب مردم بلوچستان/ اکتبر ۲۰۲۰

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*