حبیب الله دهمرده و حسینعلی شهریاری، فرزندان ناخلف استان بلوچستان و سیستان

رسانک/ یکی از استدلال های اندک موافقین تقسیم بلوچستان، بهانه وسعت خاک بلوچستان است. این در حالی است که کسانی همچون حبیب الله دهمرده، عضو افراطی مجلس ایران خود هم در کوچکترین و هم در بزرگترین استان های جغرافیای ایران استاندار بوده است ولی در مدت زمامداری وی هیچگونه توسعه ای حاصل نشده است. 

از اینرو بایستی گفت که این دو فرزند ناخلف استان بلوچستان و سیستان بازیچه دست مقامات رژیم جمهوری اسلامی ایران هستند تا بتوانند با ایجاد تفرقه و مشکلات برای مردمان بلوچ و سیستانی، به عمر حکومت دیکتاتوری مذهبی بیافزایند. 

دکتر عبدالستار دوشوکی از مرکز مطالعات بلوچستان توضیح می دهد چرا استدلال دشمنان بلوچستان برای تکه تکه کردن و نابودی آن کذب محض و دروغ مطلق است. منشا واقعی اراده دشمنی با بلوچستان و نابودی آن کجاست؟ چرا دو فرزند ناخلف و خیانتکار استان یعنی دهمرده و شهریاری با بلوچستان کینه و خصومت ذاتی دارند؟ چرا استانهای بسیار کوچکتر مثل ایلام, چهار محال بختیاری, کهکیلویه و بویر احمد و لرستان در مقایسه با بقیه استانهای همجوار خویش بسیار فقیر و عقب مانده هستند؟

اگر همین منطق و استدلال ارتباط وسعت و بزرگی خاک با عدم توسعه را بپذیریم و توسعه و پیشرفت را بر تمامیت ارضی و یکپارچگی مقدم بداریم, آیا همین برهان و دلیل را می توان در مورد سرزمین وسیع ایران نیز پذیرفت و تکه تکه کردن آن را برای تسریع توسعه و پیشرفت مردمان مناطق مختلف توجیه نمود؟ “آنچه را که بر خود نمی پسندی بر دیگران مپسند.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*