جاده‌ای که با گذشت دوازده سال به مقصد نرسیده است

رسانک/ راه ارتباطی کله گنج – پنوچ که امکان حمل و نقل از منطقه رودبار زمین  به بندر چهبار را فراهم می‌کند پس از گذشت دوازده سال هنوز تکمیل نشده و به نمادی از محرومیت عمدی رژیم جمهوری اسلامی ایران در اقلیم بلوچستان تبدیل شده است.

 وزیر راه و شهر سازی برای افتتاح طرح توسعه فرودگاه کرمان به این استان سفر کرده است اما در حالی که این فرودگاه در شمال کرمان با حضور مسئولان مختلف و بنرهای رنگارنگ افتتاح شد که در جنوبی‌ترین نقطه استان یعنی کله گنج مردم برای عبور و مرور بین استان‌های کرمان و بلوچستان در میان گرد و غبار جاده خاکی، ۱۲ سال در انتظار تکمیل جاده کله گنج – پنوچ هستند.

گرد و غبار ناشی از جاده خاکی خودروها را در برمی‌گیرد و راهی را که می‌توان در ۲۰ دقیقه طی کرد یک ساعت طول می‌کشد و در نهایت خسارت‌های سنگین ناشی از عبور از این محور خاکی روی دست مردم می‌ماند.

جاده‌ای که منطقه رودبار زمین را از طریق شهرستان گِه و شهر پنوچ به آب‌های دریای بلوچستان میسر می‌کند در میان وعده‌های مسئولان دو استان بلوچستان و کرمان رها شده است.

در همین رابطه راه رمشک به کله گنج هر چند آسفالت است اما راه فرعی محسوب می‌شود و چندین آبنما و رودخانه فصلی از این جاده عبور می‌کند و با هر بار بارندگی جاده مسدود و راه ۹ هزار نفر بسته می‌شود.

اتصال منطقه رودبار زمین به بلوچستان بسیار مهم است زیرا امکان دسترسی به مرز را برای فروش محصولات فراهم می‌کند اما چون امکان رفت و آمد نیست عملاً باید چند شهرستان را برای رسیدن به چهبار و مرز دور زده شود و همین امر مشکل ساز شده است و هزینه‌های حمل و نقل را نیز افزایش داده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*