تفتیش نمازگزاران مسجد جامع شهر راسک توسط نیروهای امنیتی/ پشت پرده ادعای نیروهای امنیتی مبنی بر احتمال بمب گذاری در این مسجد

به گزارش رسانک، روز جمعه ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰ ، نیروهای امنیتی و نظامی در مرکز شهرستان راسک، به بهانه احتمال بمب گذاری در مراسم نماز جمعه مسجد جامع قاسمی این شهرستان، خیابان منتهی به مسجد مذکور را محاصره کرده و به متولیان مسجد جامع قاسمی هشدارهای امنیتی دادند.

گفته می‌شود مسئولان امنيتى شهرستان راسک در تماس با متولیان مسجد قاسمی راسک، گفته اند گزارش هایی از احتمال بمب گذاری در نماز جمعه این هفته شهرستان راسک به آن ها رسیده است.

این مسئولان مدعى شده اند که گروهی از افغانستان وارد ایران شده و قصد بمب گذاری در مساجد بلوچستان را دارند.

در گزارش شبکه جهانی کلمه به نقل از یک منبع آمده است: نیروهای امنیتی در زمان برگزاری مراسم نماز جمعه، مسجد را محاصره کرده و مدعی شدند که می خواهند امنیت نمازگزاران را تامین کنند.

این گزارش در حالیست که پیشتر نیز سپاه پاسداران برای محدود کردن فعالیت روحانیون اهل سنت بلوچستان، به چند تن از علمای آن استان هشدار داده بود که اسرائيل قصد ترور آن ها را دارند. 

لازم به ذکر است که مقامات امنیتی از بیان جزئیات بیشتر در مورد افرادی که از افغانستان وارد بلوچستان شده و قصد انجام اقدامات تروریستی دارند این ادعا را داشته اند. 

تحلیل گران و فعالان سیاسی بلوچ معتقدند این اقدامات و ادعاهای مقامات امنیتی و نظامی در بلوچستان جهت بهره برداری سیاسی است و چنانچه اقدامی خرابکارانه انجام شود با هماهنگی آنها خواهد بود. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*