تعطیلی مدرسه ای با قدمت بیش از نیم قرن فعالیت در شهرستان سرباز

به گزارش رسانک، دبستان “هدایت” شاردر از توابع شهرستان سرباز، که صدها دانش آموز از روستاهای اطراف در آن مشغول تحصیل بودند؛ پس از فعالیت بیش از نیم قرن، در پی بی کفایتی مسئولین آموزش و پرورش و فرمانداری این شهرستان تعطیل شد.

بنا به گزارش های رسیده این دبستان که در سال ۱۳۴۹ تأسیس شده، به دستور ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان سرباز، “یونس دادکانی” و بی تفاوتی فرماندار این شهرستان “فرامرز دانش” به فعالیت خود خاتمه داده است. 

گفته می شود مسئولین این مدرسه قدیمی که هزاران دانش آموخته سربازی در آن درس خوانده اند، پس حدود یک ماه و نیم از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ به یکباره از دانش آموزان خواسته اند تا به مدارس روستاهای خود رفته و ثبت نام مجدد کنند.

این در حالی است که مدارس روستاهای بسیاری از این دانش آموزان علی الخصوص دانش آموزان روستای شاردَر، فقط یک یا دو کلاسه هستند و دانش آموزان دختر در آنجا مشغول به تحصیل می‌باشند. 

گفتنی است که مسئولان مربوطه قصد دارند در این مدرسه، آموزشگاه کار و دانش تأسیس کنند.

این تصمیم غیرکارشناسانه در حالی از تاریخ ۸ آبان ماه ۱۴۰۰ اجرایی شده که در دو سال اخیر بیماری کووید۱۹ باعث تعطیلی مدارس شده و بدلیل نبود زیرساخت های مناسب مخابراتی و اینترنتی در روستاهای شهرستان سرباز، افت شدید تحصیلی گریبان‌گیر دانش آموزان شده بود.

لازم به ذکر است که سال گذشته در طرحی موسوم به “آجر  به آجر” کلنگ‌زنی زمین اهدا شده توسط اهالی روستای شاردر جهت احداث مدرسه، به زمین زده شد ولی بدنبال بی تفاوتی و عدم پیگیری مسئولین آموزش و پرورش تاکنون هیچ اقدام عملی برای ساخت انجام نشده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*