تظاهرات مقابل كنسولگرى چين در آلمان

✍️ آرش خانه زایی

“نه شرقی، نه غربی، جمھورے اسلامے”

این شعاری بود که جمهوری اسلامی توانست حکومت شاهنشاهی در ایران را شکست دهد و با تشکیل حکومت باصطلاح اسلامی زمام امور را بدست بگیرد. ولی بعد از ۴۲ سال از عمر این حکومت، جایگاه این شعار در ایران کجاست؟ و همچنین شعارهای دیگری از قبیل ” آب و برق و اتوبوس مجانی” ، “آبادی دنیا و آخرت مردم” ، “تشکیل حکومت اسلامی و حفظ ارزش های دینی” و هزاران شعارهای اینچنینی که از زبان رهبر جمهوری ننگین اسلامی ایران، یعنی خمینی داده شد و مردم ساده اندیش ایران را در سال ۵۷ فریب داد.

ولی الان شرایط مردم ایران چیست؟ 

نه اینکه اتوبوس و آب و برق مجانی نشد بلکه هر روز کودکان بلوچستان مانند منیره و مریم خدمتی ها، برای تهیه آب مصرفی از هوٹگ ها ( گودال‌های جمع آوری آب باران) یا طعمه گانڈوها شده یا در آب غرق میشوند.

نه اینکه دنیا و آخرت مردم آباد نشده بلکه هر روز جوانان و پدران بلوچستان مانند محسن مرادزهی ها، به جرم تامین نیازهای اولیه خانواده از طریق سوختبری، در آتش گلوله های مزدوران رژیم جمهوری اسلامی زنده می‌سوزند و بچہ ها و مادران بلوچستان بی سرپرست و سیاهپوش میشوند.

نه اینکه ارزش های دینی مردم حفظ نشد بلکه هر روز جوانان از دین گریزان تر شده و عالمان دینی سنی مانند مولوی کوهی ها و همچنین سایر اقلیت های دینی به دلیل اعتقادات دینی غیر شیعی به زندان افتاده و شکنجه میشوند.

البته این وضعیت فقط مختص بلوچستان نبوده بلکه در سراسر ایران از کردستان و خوزستان و آذربایجان و خراسان گرفته تا مرکز ایران، مردم از ظلم ها و بی کفایتی های جمهوری اسلامی در رنج و عذاب هستند. فروش اعضای بدن، کودک ھمسرے و رسیدن سن فحشا به زیر ۱۴ سال، کودکان کار، جستجوی غذا در سطلهای آشغال، بی خانمانی و قبر خوابی و هزاران پدیده های اینچنینی نتیجه خیانتهای رهبران جمهوری اسلامی، رانتخوارے و اختلاسهای نجومی آنها میباشد.

نقض حقوق بشر از قبیل زندانی و اعدامهای فراقانونی مخالفان سیاسی و عقیدتی، نقض حقوق زنان، نقض علنی و رسمی حقوق ملل غیر پارس، کشتار معترضان در خیابانها، زندانی و اعدام نویسندگان و فعالان سیاسی – مدنی مانند یعقوب مهرنهاد ها، از نتایج شوم حکومت دینی مورد نظر خمینی هستند.

خمینی که حکومت پادشاهی پهلوی را متهم به وابستگی به آمریکا میکرد و با شعار ” نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی” ادعای استقلال ایران را داشت، از اول تشکیل حکومت دینی، با تسخیر سفارت آمریکا در تهران، دشمنی خود را با آمریکا و غرب اعلام نمود و اعلام جنگ با ملت یهود تا نابودی کشور اسرائیل کرد، از طرف جامعه جهانی طرد و باعث تصویب قطعنامه های تحریمی بر علیه کشور شد.

 در ادامه نهضت شوم خمینی ، جانشین او یعنی خامنه ای راه او را ادامه داد و با ایجاد جنگهای نیابتی در دنیا و مخصوصا خاورمیانه، فعالیت های مخفیانه برای تولید سلاحهای هسته ای و نقض گسترده حقوق بشر باعث تشدید تحریم های بین المللی بر علیه ایران شد تا جائیکه با قاطعیت پرزیدنت ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا، در اعمال تحریمها، به جایی رسید که توانایی تامین مالی گروههای تروریستی نیابتی خود در خاورمیانه از جمله در سوریه، عراق و یمن را نداشته باشد. دست گدایی به سمت شرق دراز کرده و کشور را به روسیه و چین میفروشد.

 از طرفی به دلیل اعتراضات گسترده مردمی در سالهای اخیر به اوضاع نابسامان معیشتی و سیاسی در ایران، رژیم جمهوری اسلامی احساس خطر و نابودی کرده و با حراج خاک، آب و منابع ایران به چین و روسیه، انتظار حمایت امنیتی از آنها بر علیه ملت ایران دارد تا بتواند از این طریق چند صباحی بیشتر به غارت منابع ملی مشغول باشد.

 کنوانسیون حقوقی دریای خزر و انصراف جمهوری اسلامی از حق ۵۰ درصدی ایران در آبهای این دریا و پذیرش حق ۱۱ درصدی و تقدیم آبهای شمالی به روسیه و قرارداد ۲۵ ساله با چین و واگذاری آب، خاک و منابع جنوب از بلوچستان تا خوزستان، نیز در راستای وابستگی شدید رژیم به شرق برای بقای خویش می باشند.

قرارداد سرّی ۲۵ ساله جمهوری اسلامی ایران با جمهوری خلق چین کاملا محرمانه نگه داشته شده و ملت ایران هیچ اطلاع دقیقی از این قرارداد ندارند. ولی طبق گزارشی از نشریه پترولیوم اکونومیست در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۱۹   قرار است؛ 

” طی این توافقنامه چین ۲۸۰ میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز ایران و ۱۲۰ میلیارد دلار در صنعت حمل و نقل ایران سرمایه‌گذاری ‌کند. در مقابل شرکت‌های چینی اولویت اول اجرای پروژه‌ها هستند و ۵۰۰۰ سرباز چینی برای تامین امنیت پروژه‌ها به ایران اعزام می‌شوند.”

تجربه قراردادهای مشابه چین با کشورهایی نظیر کامبوج و سریلانکا نشان داده که در نهایت مدیریت کلیه امور بخش‌های بزرگی از این کشورها به چین واگذار شده و هیچ منافعی برای مردم بومی منطقه نداشته است و این امریست که باعث نگرانی مردمان ایران و بخصوص بلوچستان شده است چون قبل از این قرارداد هم ملت بلوچ تجربه قرارداد چین با پاکستان در بلوچستان شرقی و همچنین حضور کشتیهای ماهیگیری ترال چینی در دریای مکران را دارد که ضمن اینکه با کشیدن تورهای ترال باعث نابودی بستر و زیستگاه‌های آبزیان شده اند ولی کلیه محصول صید شده را به چین حمل کرده اند که طی این فرآیند نه تنها مردم بومی بلوچ هیچ نقشی در هیچ مرحله از صید و بسته بندی گرفته تا حمل ماهی نداشته اند و کلیه عملیات توسط ماهیگیران چینی انجام میشده بلکه با کاهش ذخایر دریا بدلیل نابودی زیستگاه‌های آبزیان توسط تورهای ترال کشتیهای چینی و در نهایت کاهش شدید میزان صید صیادان محلی، بسیاری از این صیادان بیکار شده اند.

رهبران چین باید بدانند که جمهوری اسلامی فاقد مشروعیت نمایندگی مردم ایران بوده، به صدای این مردم گوش داده و از این قرارداد با جمهوری اسلامی خارج شوند. با نگاهی به اتفاقات و اعتراضات اخیر ایران خواهید فهمید که جمهوری اسلامی به زودی نابود خواهد شد و هرگونه قرارداد با این رژیم از نظر ملل ساکن در این جغرافیا فاقد اعتبار می باشد.

ما از سازمانهای بین المللی میخواهیم که به نقض گسترده حقوق بشر در ایران و بخصوص ملل تحت ستم واکنش نشان داده و از اعتراضات به حق مردم ایران حمایت کرده  و در زمینه تشکیل حکومتی مردمی و سکولار – با تضمین حقوق برابر همه ملل ایرانی با هر زبان، فرهنگ، دین و عقیده – با مردم ایران همگام شوند.

ما از دولت جدید ایالات متحده آمریکا میخواهیم به جای مذاکره با نمایندگان جمهوری اسلامی در زمینه فعالیت های هسته ای با نمایندگان واقعی مردم ایران برای تشکیل حکومت مردمی و پایان دادن به نقض حقوق بشر در ایران همکاری کنند.

ما از اتحادیه اروپا بخاطر تحریم قاتلین مردم ایران از جمله حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران تروریست و سایر مزدوران رژیم، به دلیل نقض حقوق بشر تشکر میکنیم، و از رهبران کشورهای اروپایی بخصوص جمهوری فدرال آلمان، فرانسه و انگلیس میخواهیم کاری نکنند که با احیای برجام، باعث تامین مالی گروههای نیابتی تروریستی جمهوری اسلامی ایران و ناامنی در خاورمیانه و درنهایت سرازیر شدن سیل عظیم پناهجویان جنگ زده به اروپا شوند بلکه مثل اقدام اخیر تحریم مزدوران سپاهی خامنه ای، با صدای مردم ایران همراه شوند تا با تشکیل حکومتی مردمی – که تضمین کننده حقوق برابر همه ملل ایرانی باشد – هم دنیا از جنگ افروزی‌های جمهوری اسلامی راحت شود و هم ملت ایران مثل همیشه دست دوستی و همزیستی مسالمت آمیز به سوی جهانیان دراز خواهد کرد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*