تخریب مسجد جامع نور در پهره

(توجه: مطالب مطرح شده توسط نویسنده مطلب نمی تواند لزوما نظر مجموعه رسانک باشد.) 

✍🏻میرچاکر بلوچ

 طبق تحقیقاتی که انجام شده مصلی بزرگ اهل سنت پهره واقع در بلوار مولوی قمرالدین که اسناد این زمین با تلاش های فراوان بنام شخص مولوی قمر الدین از تهران صادر شده است. 

حال در این مصلای بزرگ اهل سنت (عیدگاه) فرزند ایشان، مولوی محمد طیب ملازهی که جانشین ایشان هم هست طبق مشورت مردم پهره و مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، قرار شده مسجد جامع نور را در عیدگاه کنونی و با زیربنای بزرگ احداث کنند، به همین منظور کلیه مدارک و مجوزهای ساخت و ساز گرفته شد، اما مخالفت های دو تن از علمای سرشناس پهره و گزارش به وزارت اطلاعات و دفتر محامی کار ساخت و ساز با مشکل مواجه شد.

 گویا آقای محامی نماینده خامنه ای در استان بلوچستان و سیستان از قبل با مولوی طیب بر سر “جریان دختران پهره” و چند موضوع دیگر حرف های توهین آمیز رد و بدل شده است و دستور توقف آن را به مولوی محمد طیب ملازهی داده که ایشان هم مخالفت کرده است. 

طبق اسنادی معتبر، بامداد شنبه ۴بهمن ماه ۱۳۹۹ ساعت ۲  وزارت اطلاعات با دستور اکید آقای محامی نماینده خامنه ای در استان بلوچستان و سیستان با همکاری آقای گلدویی ریاست مسکن و شهرسازی پهره با این ترفند که کلیه ماشین آلات ادارات جات را اداره اطلاعات، برای باز کردن چند قنات در آن طرف عیدگاه یا مصلی اهل سنت کنونی خواسته است به راه افتاده اند. 

در همان شب کلیه آن خیابان توسط وزارت اطلاعات مسدود شده و دستور فوری تخریب صادر شد و اسلحه بر سر رانندگان ماشین‌آلات گذاشته و فنداسیون مسجد را تخریب و از آنجا متواری شده اند و بعد از آن امروز صبح شهردار پهره توسط وزارت اطلاعات و دادستانی این شهرستان احضار شده در و متنی از پیش نوشته شده به ایشان تاکید شده تا جلوی دوربین آن را بخواند و پخش کند.

حال مردم غیور بلوچ و ای کسانی که ادعای حقوق بشری و فعال اجتماعی و فرهنگی و سیاسی دارید آیا درست است که طبق اصل ۱۳ قانون اساسی، اهل سنت بعنوان اقلیت که ۲۵ میلیون نفر در ایران هستند مسجد و مصلایی برای خود نداشته باشند؟! 

اکنون شخصی غیربومی به نام محامی نماینده علی خامنه ای می خواهد دست به لانه زنبور بزند و در این استان طبق دستور آقای خامنه ای آشوبی به پا کند. 

پس سکوتت را بشکن و نگذار کسی جلوی قدرت تو را بگیرد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*