تخریب دیوار حوزه علمیه اهل سنت روستای چادران کنارک توسط بنیاد مسکن

به گزارش رسانک به نقل از کمپین فعالین بلوچ، امروز ۲۷ مرداد ماه ۹۹ ماموران بنیاد مسکن شهرستان کنارک، دیوار حوزه علمیه اهل سنت در روستای چادران را تخریب کردند.

ماموران بنیاد مسکن در ساعت ۱۴:۳۰ به این روستا وارد شده، اقدام به تخریب دیوار حوزه علمیه کرده و بدون پاسخگویی محل را ترک کرده اند.

مولوی دادرحمن روحانی اهل سنت روستای چادران گفته است: ”از قدمت روستای چادران و این حوزه بیش از ۵۰ سال می گذرد و مردم این روستا بدون حداقل امکانات در این زمین ها سکونت دارند؛ این حوزه دارای چاه آب است اما مسئولین بنیاد مسکن ساخت و ساز آن را غیرقانونی دانسته، ارتش و دیگر ارگان های مختلف نظامی و دولتی ادعای مالکیت آن را دارند.“

این روحانی افزود: ”ما در صورت شکایت و دفاع از حقوق مردم رنج دیده حرف بزنیم علیه ما پرونده سازی می شود و تحت فشار قرار می گیریم؛ در ایران قانون کجاست؟ اینجا قانونی وجود ندارد و قانون مختص ثروتمندان است و فقرا از آن برای دفاع از حق خود محروم هستند.“

لازم به ذکر است، منازل کپری مردم روستای چادران به دلیل موقعیت استراتژیک آن در سال ۹۷ و پس از آن دچار آتش سوزی شده و در آتش سوخته است؛ فرماندار شهرستان کنارک از عامل انسانی بودن این آتش سوزی خبر داده بود.

همچنین در تاریخ ۱۷ اردیبهشت سال جاری، محله جنگلوک چابهار که بین سازمان سپاه و دیگر ساختمان های دولتی بود دچار حریق شد و منازل کپری مردم بلوچ به طور صد در صد در آتش سوخت.

روستای چادران در سه کیلومتری شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*