برگزاری جلسه دادگاه و ارجاع پرونده یاسین قاسمی بجد به سراوان (شستون)

به گزارش رسانک به نقل از خبرگزاری هرانا، روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۰، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاسین قاسمی بجد، در شعبه ۱۰۳ کیفری دو زاهدان برگزار شد.

طی این جلسه که در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو زاهدان برگزار شد، آقای قاسمی بجد از بابت اتهامات نشر اکاذیب و توهین به مقامات دولتی مورد محاکمه قرار گرفت و پرونده وی در پی عدم صدور رای توسط دادگاه به شعبه یک دادیاری سراوان ارجاع داده شده است.

به گفته یک منبع مطلع؛ وی در طول مدت بازداشت در سلول انفرادی دچار حمله قلبی و تیک عصبی چشم شده و هم اکنون تحت نظر روانپزشک قرار دارد.

جلسه دادگاه نخست رسیدگی به اتهامات یاسین قاسمی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه، در دادگاه کیفری دو زاهدان برگزار شد. یک روز بعد در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه، برای این نویسنده در خصوص دادگاهی که در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو زاهدان از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” برگزار شد، قرار موقوفی تعقیب صادر شد. رسیدگی به سایر اتهامات مطروحه علیه او از جمله توهین به مقدسات اسلام، توهین به رهبری، فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت و همکاری با گروه‌های مخالف نظام به زمان دیگری موکول شد.

آقای قاسمی بجد در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، پس از مراجعه به اداره اطلاعات شهرستان زاهدان جهت بازجویی مجدد، بازداشت و ابتدا به زندان این شهر منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۹ با تودیع قرار و به صورت موقت آزاد شد.
ده روز پیش از بازداشت، در تاریخ ۱۸ بهمن ۹۹، جلسه بازپرسی آقای قاسمی بجد در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان برگزار شد. این شهروند همراه با وکیل مدافع خود در این جلسه حاضر شده و پس از دفاع از اتهامات انتسابی با تودیع قرار ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

این شهروند اهل سنت در سال ۹۷ نیز توسط اطلاعات سپاه احضار و پس از بازجویی آزاد شده بود.

یاسین قاسمی بجد، متولد ۱۳۶۷، شهروند سنی مذهب، نویسنده، مترجم و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه زاهدان است.

آقای قاسمی نگارنده کتاب‌هایی همچون «اقتصاد مقاومتی، توحید و یکتاپرستی (براساس منابع اهل سنت)، در جست و جوی خدا، دعاهای قرآنی و مترجم کتاب‌های «۳۶۵ راز فنگ شویی: ماله‌کش اعظم، نکته‌های روزانه برای جذب ثروت، هماهنگی و عشق، ۴۰ دستورالعمل تهیه آب میوه برای کاهش وزن، ارتباط، چهل حدیث همراه با قصه برای کودکان، خدمات درمانی در تسخیر ارواح، در جست‌وجوی فلسطین، راهنمای نگراش مقالات و زندگینامه من» است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*