بازداشت مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب روستایی به همراه ۱۰ نفر دیگر در بلوچستان

به‌ گزارش رسانک به نقل از رصد بلوچستان، دادستان عمومی و انقلاب بلوچستان و سیستان از دستگیری مدیر عامل سابق شرکت آب و فاضلاب روستایی در استان به همراه ۱۰ نفر دیگر خبر داد.

او در تشریح این خبر گفت: ۳ نفر از دستگیر شدگان از کارمندان شرکت آب و فاضلاب روستایی بلوچستان و سیستان و ۷ نفر دیگر مدیران شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد با شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب، اتهام این افراد را مشارکت در اخذ رشوه و اختلاس به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرده است.

موحدی راد در تشریح اقدامات این افراد، افزود: این شرکت‌های خصوصی با نفوذ و برقراری ارتباط در مناقصه‌ها برنده می‌شدند و پس از اینکه کار به آن‌ها واگذار می‌شد، با افتتاح حساب به نام بستگانشان، پول را به این حساب می‌ریختند و سپس کارت بانکی را به مدیر عامل و برخی کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان می‌دادند.

دادستان مرکز بلوچستان و سیستان در ارتباط با اختلاس صورت گرفته گفت: این افراد با برگزاری مناقصات صوری و سواستفاده از اسم شرکت، اقدام به اختلاس می‌کردند، به عنوان مثال اگر یک پروژه با ۱۰۰ میلیون تومان به سرانجام می‌رسید، با صحنه سازی عنوان می‌کردند که پروژه مذکور ۸۰۰ میلیون تومان هزینه برده است.

همچنین خبر ها حاکی از احتمال بازداشت یکی از نزدیکان نمایندگان از مجلس دوره فعلی حوزه های انتخابیه استان در رابطه با پرونده فساد مالی مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب بلوچستان و سیستان زمزمه می شود.

این در حالیست که جمهوری اسلامی در مقابله با اختلاس های سپاه و عوامل آن در پروژه های عمرانی و راه اندازی زیرساخت های ضعیف در بلوچستان و همچنین بودجه ی ۲۴۰ میلیار تومانی که به سیل زدگان جنوب بلوچستان اختصاص داده شده بود سکوت کرده و خبری از آن پول نشده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*