بازداشت دو شهروند بلوچ در شهرستان راسک توسط نیروهای امنیتی

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۷ بهمن ماه ۹۹ در پی یورش نیروهای اداره اطلاعات شهرستان راسک و نیروهای هنگ مرزی جکیگور به روستای محمدآباد کِشاری از توابع شهرستان راسک یک زوج بلوچ بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

پس از محاصره روستای محمدآباد توسط نیروهای هنگ جکیگور، بخشی از آنها به همراه نیروهای امنیتی به منزل مادر یکی از اعضای سازمان جیش العدل، با نام مستعار “دادالله” حمله و دایی و همسر دایی این عضو سازمان را با خشونت و بدرفتاری بازداشت کرده، با خود بردند.

هویت یکی از افراد بازداشت شده “احمد حبیر” فرزند محمد برای رسانک محرز گشته است.

یک منبع آگاه در این باره به رسانک گفت: “ماموران با خشونت و بدون نشان دادن حکم قضایی وارد منزل شده و پس از تفتیش، وسایل منزل را تخریب کردند.”

این منبع که نخواست نامش فاش شود افزود: “وزارت اطلاعات از طریق واسطه هایی به دادالله اطلاع داده که خودش را به نیروهای امنیتی تسلیم کند تا دایی و زن دایی او را آزاد کنند.”

گفتنی است که حدود ۹ سال قبل نیز پدر و برادر این عضو سازمان جیش العدل بازداشت شده و پس از تسلیم نشدن فرد مذکور، پدر و برادرش بعد از یک ماه، آزاد شدند.

لازم به ذکر است که بسیاری از شهروندان بلوچ به دلیل عضویت بستگان آنها در گروه های مخالف نظام در زندان به سر می برند و شرط آزادی آنها توسط دستگاه های قضایی و امنیتی تسلیم شدن این افراد اعلام شده است. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*