اعلام برائت طایفه دهمرده از حبیب الله دهمرده بدنبال پافشاری وی بر طرح تقسیم بلوچستان

به گزارش رسانک، روز جمعه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۰، جمعی از معتمدین و جوانان طایفه دهمرده طی بیانیه‌ای ضمن اعلام مخالفت با طرح تقسیم بلوچستان، برائت خود را از حبیب الله دهمرده، عضو مجلس ایران، اعلام کردند. 

متن این بیانیه به شرح ذیل آمده است:

“برادران گرامی،

باستحضار می رساند طایفه دهمرده یکی از طوایف بلوچ است که اکثریت آن را مردم بلوچ و اهل سنت ساکن در زاهدان و خطه سیستان و جنوب خراسان تشکیل می‌دهند.

 در میان آنها می‌توان به علمای سرشناس و اساتید بزرگواری همچون قاری محمد ابراهیم دهمرده و نویسنده بزرگوار جناب آقای مولانا افضل دهمرده‌نژاد و دیگر عزیزان اشاره نمود.

با توجه به توضیحات فوق و مطرح شدن مسئله تقسیم استان توسط نماینده زابل، باید به این نکته توجه داشت آنچه آقای حبیب‌الله دهمرده در نطق مجلس خود گفته، برخلاف نظر این طایفه است.

 طایفه دهمرده مانند دیگر طوایف بلوچ ارادتمند دلسوزان استان بالاخص حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید است و بدیهی است در قضیه تقسیم، موافق نظر این بزرگواران باشد نه سودجویانی که عامل تفرقه در استان بوده‌اند.

بنابراین در این مورد نباید به طایفه دهمرده توهینی صورت بگیرد. با توجه به حذف کاندیداهای بلوچ از رقابت در منطقه سیستان و مشارکت پایین در دوره اخیر، ما حتی این مرد را نماینده‌ی مردم شریف سیستان هم نمی‌دانیم. لذا چنانچه کسی خواست از گفته‌های آقای باصطلاح نماینده انتقاد کند، خشم و انزجار خود را متوجه شخص حبیب‌الله دهمرده بگرداند نه طایفه. باشد تا سبب دلسردی و رنجش خاطر طایفه دهمرده نشویم.

📝 جمعی از معتمدین و جوانان طایفه دهمرده

چهاردهم آبان ماه ۱۴۰۰”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*