اعلامیه در مورد ترور رفیق موسی باباخانی

هموطنان گرامی

با کمال تاسف به اطلاع می‌رسانیم که جسد رفیق موسی باباخانی، عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان در تاریخ ١٦ مرداد  ١٤٠٠ در هتلی در شهر اربیل در کردستان عراق پیدا شده است.

طبق اعلام مرکز همکاری احزاب کردستان، رفیق موسی متولد ١٣٦٠ در کرمانشاه است و  از سال ١٣٧٨ به صفوف مبارزات کردستان در حزب دمکرات  ملحق شده است و در کنگره ١٧ حزب دمکرات کردستان به عضویت رهبری این حزب درآمده است. 

ترور فعالین سیاسی در خارج از کشور بخشی از سیاست سرکوب جمهوری اسلامی است که قدمت آن به درازای عمر جمهوری اسلامی می‌رسد، بیگمان در این مورد هم جمهوری اسلامی و ماشین ترور این رژیم تنها متهم موجود هستند.

سه ائتلاف کنگره ملیت‌‌های ایران فدرال، شورای دمکراسی‌خواهان و همبستگی برای آزادی و برابری در ایران، ضمن ابراز همدردی و تسلیت با حزب دمکرات کردستان و جامعه مبارزاتی کردستان از قوه قضایی حکومت اقلیم کردستان می‌خواهد که در پیگیری ترور این فعال سیاسی تمام تلاش خود را بکارگیرد.

در ضمن این سه ائتلاف اپوزیسیون ایران باری دیگر از مجامع بین‌المللی و کشورهای مذاکره کننده در وین می‌خواهد که مسئله کشتار و سرکوب مردم ایران و نقص حقوق بشر را به  مذاکرات پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی اضافه کنند، جای یادآوری است که ترور رفیق موسی در روز آغاز بکار ابراهیم رئیسی انجام گرفت ، فردی که در کشتار زندانیان سیاسی ایران نقشی بسیار فعال داشته است ، جدا از این  بر همه مجامع جهانی نمایان است که زندگی مردم ایران بیشتر از هر کشور و مردمی دیگر در این جهان تحت تهدید جمهوری اسلامی هست.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران

شورای دمکراسی خواهان ایران

کنگره ملیت‌‌های ایران فدرال

همبستگی برای آزادی و برابری در ایران

  يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ – ۸ اوت ۲۰۲۱

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*