اعتراض مولوی محمدامین آسکانی به نصب پرچم‌های سیاه عزاداری در شهرهای سنی‌نشین

به گزارش رسانک، مولوی محمدامین آسکانی مدیر داخلی انوارالحرمین پشامگ روز یکشنبه ۲۸ دی ماه ۹۹ با انتشار بيانيه‌ای نسبت به نصب پرچم‌های سیاه فاطمیه بر روی در و دیوار شهرهای صددرصد سنی‌نشین اعتراض کرد.

وی با اشاره به سخنان سران کشور درباره وحدت، نوشت: از دولتمردان به ویژه از رئیس شورای تأمین و کسانیکه زمامداران شهرستان هستند، استدعا می‌شود که نگذارند در داخل شهرهایی که صد در صدشان اهل‌سنت است پرچم وفات فاطمةالزهراء را نصب بکنند. 

مولوی محمدامین همچنین در نامه‌اش گلایه می‌کند که وقتی علمای اهل‌سنت در برابر این موضوعات موضع گرفته و آن را رد می‌کنند، برچسب “مولوی افراطی” می‌خورد.

وی در قسمتی دیگر از بیانیه خود آورده است: همه بر این امر شاهد و ناظر هستید که روحانیون اهل‌سنت هیچ وقت آغازگر نبودند، ابتدا سنگ تفرقه را خودتان (متعصبین تشیع) انداخته‌اید و ما سند زنده داریم از طرف افرادی که در نهاد رهبری مشغول فعالیت هستند.

یک سری فیلم‌هایی را روی وضعیت (فضای مجازی) خود قرار می‌دهند که موجب اختلاف و تشویش اذهان آحاد ملّت می‌شود. اگر آنها از این کار باز نیامدند، ما مجبور می‌شویم پرچم‌هایی بر علیه آنها نصب بکنیم. لذا زمینه دو دستگی و اختلاف را بیشتر فراهم نکنید.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*