اعتراض بلوچ های ساکن آلمان به قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین

به گزارش رسانک، روز شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، به همت حزب مردم بلوچستان شماری از بلوچ های ساکن آلمان در شهر دوسلدورف در مقابل کنسولگری کشور چین نسبت به قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین تظاهرات اعتراضی برگزار کردند. 

بسیاری از فعالان بلوچ در این تجمع اعتراضی بیانیه هایی به زبان های بلوچی، آلمانی و فارسی خواندند. عبدالرئوف نظرزایی، فعال سیاسی بلوچ در این تجمع متن اعتراضی خود را اینگونه بیان داشت:

“سلام درود به دوستان حاضر در اینجا و معذرت میخوام از اساتید و بزرگواران

یادی بکنم از شهدای صیاد بلوچ در دریای چین که توسط ارتش نیرویی دریایی چین کمونیست کشته شدند که تا اکنون هیچ گونه رسیدگی نشده و هیچ پاسخی نداده اند. دوستان نگاه کنیم هر جا چین قدم گذاشته چه در قاره آفریقا و جنوب شرق آسیا؛ آسیا میانه و خاورمیانه جزء نابودی آن منطقه و رنج عذاب برای مردم و ملت های بجا گذاشته اند.

ما هنوز یادمان نرفته که ترال های صیادی چین چه بر سر شیلات خلیج فارس و دریای بلوچستان وارد کرده اند و صیادهای منطقه را بدبخت و ورشکسته نموده اند. 

الان هم چین یک قرارداد ۲۵ ساله که کاملا محرمانه میباشد با یک رژیم غاصب که هیچ گونه مشروعیتی از طرف مردم ندارد و در حال فروپاشی و نابودی جمهوری اسلامی نمانده بسته شده است که مضرات آن در کوتاه مدت به شرح زیر است:

۱- نابودی کامل شیلات وابزیان و اکوسیستم دریا و سواحل 

۲- نابودی کامل اقتصاد و تجارت مردم بومی بلوچستان  

۳- غارت و چپاول معادن رو باز و معادن زیر زمین 

۴- استعمار کامل جنوب ایران از خلیج فارس تا دریای بلوچستان 

۵- همکاری مخابراتی و سایبری وفروش امکانات شنود و ردیابی مخالفان این مناطق 

۶- حضور نظامی چینی ها و همکاری با سپاه پاسداران جهت سرکوب اعتراضات مردم و ملیتهای ایران

۷- همکاری با رژیم جهت اجرای طرح سواحل مکران و تصرف اراضی مردم 

از کلیه سازمان های بین المللی و حقوق بشری و پارلمان اروپا و دیگر کشور های موجود تقاضا دارم اعتراض خود را به دولت چین نموده تا حق حقوق قانونی ملیت های ایران حفظ شود. لذا جمهوری اسلامی هیچ ابایی جهت فروش ایران ندارد و روی تمام رژیم ها سلاطین گذاشته را سفید کرده با این قرارداد ترکمنچای چینی و نیز پیغامی دارم برای دولتمردان چین که بگوئیم که رژیم جمهوری اسلامی به پایان رسیده و دیگر هیچ عمری برایش باقی نمانده لذا هر گونه همکاری را با این رژیم قطع کند. ما به هیچ وجه مخالف روابط بین ملل و کشورها نیستیم ولی با یک دولت مردمی و فدرالی که برخاسته از بطن مردم و ملیتها باشد وگر نه مردم منطقه و ملیت های همان برخوردی که با پرتغالی ها و انگلیسیها انجام داده اند نیز با دولت چین انجام میدهند. 

در پایان از حزب مردم بلوچستان جهت برگزاری همچین برنامه اعتراضی در راستا و منافع مردم بلوچ و دیگر ملیتها انجام و پشتیبانی معنویی نموده کمال تشکر و قدردانی رو دارم. 

زندگ بات انت میر حمل ها

زندگ بات بلوچستان

عبدالرئوف نظرزایی”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*