ادامه واکنش‌ها به دخالت دفتر نمایندگی علی خامنه‌ای در امور مذهبی اهل سنت

رسانک/ به‌دنبال ‌دخالت دفتر نمایندگی خامنه‌ای در امور اهل سنت در بلوچستان از طریق انتصاب امام جمعه برای اهل سنت سوران از توابع شستون؛ شماری از علما، و فعالان مدنی و مذهبی بلوچ به رویه‌ی دخالت حکومت در امور مذهبی اهل سنت تحت هر نام و عنوانی؛ اعتراض کردند.

در یکی از این واکنش‌ها؛ مولوی محمدعثمان، از چهره‌های اهل سنت واش و امام جمعه الخلیل این شهر؛ با انتقاد از دخالت‌های دفتر نمایندگی علی خامنه‌ای در امور مذهبی اهل سنت، بر ضرورت آزادی مذهبی اهل سنت؛ از جمله امور مدارس و مساجدِ دومین جمعیت مذهبی ایران تاکید کرد.

او در این‌باره اظهار داشت: «از نماینده مقام رهبری در استان، حجت‌الاسلام محامی می‌خواهیم که استقلال حوزه‌های علمیه اهل سنت در استان را پاس بدارند و اجازه ندهند که مداخله، محدودیت و فشاری بر این مراکز دینی اهل سنت پیش بیاید».

مدیر مدرسه علوم دینی مدینۀ‌العلوم واش در ادامه با اشاره به قرار داد ۲۵ ساله ایران و چین اظهار داشت: «ما انقلاب کردیم تا استقلال داشته باشیم؛ حال از طرفی روس و چین، و از طرف دیگر آمریکا بر ما حمله‌ور شده‌اند و می‌خواهند بر آب و خاک ما تجاوز و تصرف کنند».

این چهره مذهبی اهل سنت، تاکید کرد: «ما از دولتمردان و بالاخص از رهبر نظام می‌خواهیم که برای بقا و عزت این ملت؛ و حفظ خاک، نام و ناموس این ملت چاره‌اندیشی کنند تا در شرایط تحریم، سرمایه ملت به تاراج نرود».

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*