احراز هویت دو نفر دیگر از بازداشت شدگان روستای شهرآباد در مشهد

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۴ خرداد ماه ۱۴۰۰، نیروهای امنیتی و چندین ارگان نظامی دیگر از جمله نیروی انتظامی، بسیج و یگان امداد مشهد به روستای شهرآباد مشهد یورش برده و ده‌ها نفر را بازداشت کردند.

مجموعه خبری_تحلیلی رَسانْک، قبلا هویت سه نفر از بازداشت شدگان به نام های “محمد نهتانی” ، “محمد نارویی”، “رحیم صفرزهی” را اعلام کرده بود و اکنون هویت دو شهروند دیگر به نام های “احمد گرگیج” فرزند عزیز و “یونس گرگیج”، فرزند نواب خان، نیز محرز گشته است.

گفته می‌شود نیروهای امنیتی با یورش به منزل این شهروندان که پسرعموی همدیگر هستند و در یک منزل زندگی می کنند، بدون نشان دادن حکم قضایی آنها را بازداشت کرده اند. همچنین نیروهای امنیتی مادر احمد را با شوکر برقی از ناحیه پا مصدوم کرده اند.

از تعداد دقیق افراد بازداشت شده و محل نگهداری این شهروندان اطلاعی در دست نیست اما برخی از شاهدان عینی میگویند دستکم سی نفر از جمله سه نوجوان زیر هجده سال نیز در میان بازداشت شدگان هستند.

گزارش های رسیده به رسانک حاکی از آن است که مغازه دارها و ساکنان اهل تشیع حتی به بلوچ های این روستا که اهل تسنن هستند، هیچ جنسی نمی فروشند.

بهره برداری رژیم از ایجاد اختلاف مذهبی بین مردم این منطقه سیاستی کاملاً نژادپرستانه،غیرانسانی و برخلاف قوانین بین المللی میباشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*