آموزش حضوری شصت و هفت درصد دانش‌آموزان ابتدایی در بلوچستان

به گزارش رسانک، باتوجه به عدم وجود زیرساخت های مناسب مخابراتی و اینترنتی در استان بلوچستان و سیستان اکثر دانش آموزان در دوره حاد همه گیری ویروس کرونا، بصورت حضوری در کلاس درس، آموزش می بینند.

معاون آموزش ابتدایی استان بلوچستان و سیستان زهرا برهانزهی در این رابطه گفت: تعداد ۳۲۸ هزار و ۵۴۱ نفر از دانش‌آموزان ابتدایی که نزدیک به ۶۷ درصد می‌شوند به شکل حضوری آموزش می‌بینند.

برهانی زهی در پاسخ به این سوال که از میان دانش‌آموزانی که غیرحضوری هستند چه تعداد به اپلیکیشن شاد متصل شده‌اند؟ گفت: تعداد ۱۸۷ هزار و ۳۶۹ نفر از دانش آموزان ابتدایی ما به شاد دسترسی دارند که معادل ۳۸ درصد می‌شوند و تعداد ۲۹۶ هزار و ۸۳۳ نفر از دانش آموزان معادل ۶۲ درصد به شاد دسترسی ندارند.

برهانزهی بیان کرد: تمامی کلاس‌های مدارس روستایی، عشایری و مرزی که دارای تراکم جمعیتی پایین هستند و بیماری کووید ۱۹ در آنجا شیوع نداشته است به صورت صد درصد حضوری تشکیل می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی بلوچستان تاکید کرد: در تمامی مدارس شهری کلاس‌های درس مطابق با دو الگو ارائه شده حضوری و مجازی مدیریت می‌شود. همچنین لازم است که در تمامی مدارس تدریس دروس به صورت حضوری باشد و تمرین و تکرار در بستر مجازی انجام شود.

وی با اشاره به تاثیرات شیوع کرونا در حوزه آموزشی بلوچستان به ویژه در مقاطع ابتدایی گفت: قطعا شیوع بیماری به سیستم آموزشی کشور نیز خلل وارد کرده است، اما تمامی تلاش ما در استان این بوده که آموزش ادامه یابد و حتی جشنواره‌ها، کارگاه‌های توانمندسازی نیروی انسانی و …از طریق فضای مجازی مدیریت و انجام شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*