آزادی هشت ملوان بلوچ کنارکی با همکاری دفتر مولوی عبدالحمید / درخواست پول از خانواده‌های مستضعف ملوانان توسط وزارت امور خارجه

به گزارش رسانک، دفتر مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مرکز بلوچستان شهر دزاپ اعلام کرد که آزادی هشت ملوان بلوچ از زندان های تانزانیا با پیگیری های این دفتر صورت پذیرفته است.

این هشت ملوان بلوچ ساکن کُنرَک که چهار سال قبل توسط گارد ساحلی کشور تانزانیا دستگیر و زندانی شده بودند با تلاش‌های یک وکیل و همکاری‌های دفتر مولوی عبدالحمید آزاد شده‌اند.

این در حالی است که سفارت ایران هیچ گونه همکاری در آزادی این ملوانان نداشته و حتی حاضر نیست هزینه سفر و بلیط‌شان را بدهد به گونه‌ای که خانواده‌های ملوانان را مجبور به پردخت 17 میلیون تومان برای هر نفر کرده است.

لازم به ذکر است که آقای طوسی رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در منطقه آزاد چهبار که تا چند روز پیش خبر آزادی‌شان را تکذیب می‌کرد، در حالیکه روز جمعه حکم آزادی‌شان صادر شده بود.

وی روز بیستم آبان ماه با خبرنگاران مصاحبه داشته که گویا آزادی این ملوانان حاصل تلاش آنها بوده است!

یک فعال اجتماعی که نخواست نامش فاش شود گفت: ” برای راستی آزمایی وزارت امور خارجه ایران در جهت همکاری برای آزادی ملوانان پیشنهاد می‌شود دو نفر از همراهان این ملوانان که هرکدام به سی سال حبس محکوم شده‌اند تلاش کنند.”

وی ادامه داد: “همچنین انتظار می‌رود وزارت امور خارجه ضمن پیگیری آزادی این ملوانان از دریافت هزینه 17 میلیونی از خانواده‌های این عزیزان صرف نظر کند.”

گفتنی‌ست پیش از این نیز چندین ملوان بلوچ با پیگیری دفتر مولوی عبدالحمید آزاد شده بودند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*