ساعاتی پس از اجرای حکم اعدام؛ درخواست اعاده دادرسی حسن دهواری و الیاس قلندرزهی پذیرفته و تعیین شعبه شد.

سحرگاه امروز یکشنبه ۱۴ دی، حکم اعدام حسن دهواری و الیاس قلندرزهی در زندان دُزاپ اجرا شد. ساعاتی پس از اعدام آنها وکیل آنها از پذیرش درخواست اعاده دادرسی و تعیین شعبه برای این زندانیان اعدام شده، خبر داد.

احکام اعدام حسن دهواری و الیاس قلندرزهی در حالی اجرا شد که روز گذشته محمدرضا فقیهی، وکیل مدافع این دو زندانی با اشاره به وجود اشکالات قضایی در روند دادرسی و حکم صادر شده، از ثبت درخواست اعاده دادرسی در دبیرخانه دیوان عالی کشور برای این دو زندانی خبر داد و خواهان توقف اجرای عجولانه حکم اعدام آنان شده بود.

به باور نهادهای مدافع حقوق بشر، حکم اعدام به دلایل متعددی از جمله غیرقابل جبران بودن و بازگشت‌ناپذیر بودن فرد، بخصوص در صورتی که مانند این پرونده در انتساب اتهام به فرد تشکیک ایجاد شود نباید در زمره مجازات قرار بگیرد.

پ. ن: آنچه از اجرای عجولانه اینگونه اعدام ها در دو هفته اخیر از سوی رژيم مستبد جمهوری اسلامی ایران مشهود است، تلاش برای زهر چشم نشان دادن به مردم بلوچستان و علی الخصوص روحانیون بلوچ من جمله مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مرکز بلوچستان شهر دُزاپ میباشد.

اعدام های کینه توزانه در مقابل اتهامات واهی رژیم جمهوری اسلامی ایران مبارزه ملت بلوچ جهت احقاق حقوقی مانند حق تعیین سرنوشت و حاکمیت ملی را نه تنها متوقف نخواهد کرد بلکه با ریختن خون بلوچ؛ این مردم بیش از پیش برای بدست آوردن حقوق خود عزمشان را جزم می کنند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*